Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

کشت محصولات زراعی پاییزه در کردستان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشت های پاییزه در سال زراعی جاری ( اول مهر۱۴۰۱ تا اواخر شهریور۱۴۰۲) در این استان با کشت دانه روغنی کلزا آغاز شده است.

کشت محصولات زراعی پاییزه در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمدصالح احمدی اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست ها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در خودکفایی دانه های روغنی، افزایش سطح و تولید کلزا در استان های مختلف کشور است.

وی با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته یک هزار و ۱۵۲ هکتار دانه روغنی کلزا در استان کشت شد، اضافه کرد: براساس برنامه ابلاغی امسال سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص پیدا می کند که کشت این محصول در استان آغاز شده است و بتدریج طی روزهای آینده کشت دیگر محصولات زراعی در اراضی دیم و آبی این منطقه آغاز می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه قیمت تضمینی خرید کلزا در سال زارعی گذشته ۲۳۰ هزار ریال تعیین شده بود، گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۲۰ تن کلزا به طور تضمینی از کلزاکاران استان خریداری شد.

احمدی با اعلام اینکه ۲۲ هزار تن انواع نهاده های کشاورزی شامل بذور اصلاح شده گندم، جو، نخود، گلرنگ، ماشک و کلزا در استان تامین شده است، یادآور شد: ۱۱۴ هزار تن سهمیه کودهای شیمیایی سال زراعی جدید در استان است که تاکنون ۴۵ هزار تن آن تامین شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید