Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد:

فعالیت 39 زنبوردار در محمودآباد/ تولید 6 هزار کیلوگرم عسل

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از تولید سالانه 6 هزار و 125 کیلوگرم عسل و فعالیت 39 زنبوردار در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 39 زنبوردار در محمودآباد/ تولید 6 هزار کیلوگرم عسل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمد هادی زاده با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی بررسی وضعیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات زنبورداری در مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد، گفت: پرورش‌دهندگان زنبور عسل برای اسکان قانونی و جانمایی زنبورستان هایشان باید با نظارت و دریافت مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی پس از دریافت استعلامات لازم از منابع طبیعی، محیط زیست و تعاونی زنبورداران شهرستان اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: استقرار کلنی‌های زنبور توسط پرورش‌دهندگان بومی و غیر‌بومی زنبور عسل در هر نقطه‌ای از شهرستان باید پس از تأیید اداره منابع طبیعی و محیط زیست با مجوز جهاد کشاورزی انجام شود.

این مسوول با اشاره به اهمیت استقرار کلنی‌های زنبورعسل با رعایت فواصل قانونی نسبت به سایر زنبورستان ها، خاطرنشان کرد: مدیریت ساماندهی و بروزرسانی آمار کلنی‌های مدرن و سنتی، صدور دفترچه زنبور‌داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلین این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم در این بخش حائز اهمیت است.

وی با اشاره به میانگین تولید سالانه 6 هزار و 125 کیلوگرم عسل با کیفیت در این شهرستان، گفت: تعداد کلنی‌های تولید عسل این شهرستان در سال جاری یک هزار و 425 کلنی با میانگین عملکرد 4.3 کیلوگرم عسل در هر کلنی است و 39 بهره‌بردار به صورت مستقیم در بخش زنبورداری محمودآباد فعالیت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید