Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت کلزا می رود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش‌بینی کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ارسال زراعی جدید ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت کلزا برود.

۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت کلزا می رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن جلیلوند با اعلام این خبر افزود: در صورت تحقق این میزان سطح زیر کشت؛ پیش بینی می شود ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت تامین نهاده ها در کشت به موقع، ۳۶ تن بذر ارقام مختلف هیبریدو OP داخلی تامین شده است.

وی ارقام کشت این محصول در اراضی کشاورزی استان را نپتون، روهام ، هیدومیل و گارو ذکرکرد.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت و نقش تغذیه گیاهی در تحقق برنامه تولید در واحد سطح، در سال زراعی جاری بالغ بر ۳۰۰ نمونه خاک جهت انجام آنالیز رایگان و صدور توصیه‌های تغذیه‌ای برای کشاورزان کلزاکار با هماهنگی آزمایشگاه‌های خاکشناسی استان اجرا خواهد شد.

جلیلوند افزود: در همین راستا جهت کنترل عوامل زیان‌رسان از جمله علف‌های هرز، در سطح ۸۰ هکتار از اراضی تحت کشت علف‌کش اختصاصی کلزا برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ بصورت کاملا رایگان در استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت دانه های روغنی(کلزا) بعنوان یکی از محصولات مهم راهبردی حوزه زراعت وزارت متبوع، طرح های مختلفی از جمله اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی و انتقال یافته ها، تامین مشارکتی ادوات کاشت، داشت و برداشت در قالب تسهیلات بانکی یارانه دار و تسهیلات سرمایه در گردش(کاشت، داشت و برداشت) و ... در دست اقدام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید