Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

تولید بیش از ۲۵ هزار گلخانه در کشور/ رشد چشمگیر تولید گندم و برنج در دولت سیزدهم

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تحول اساسی در بخش کشاورزی، بیش از ۲۵ هزار گلخانه در کشور ایجاد شده است که از این تعداد ۱۵ هزار گلخانه در سال‌های اخیر و براساس برنامه اقتصاد مقاومتی بوده که حاصل تلاش‌های همکاران بخش تحقیقات ما است.

تولید بیش از ۲۵ هزار گلخانه در کشور/ رشد چشمگیر تولید گندم و برنج در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدمهدی برومندی معاون امرو باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم که در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت جهاد کشاورزی ماموریت بسیار مهمی تحت عنوان امنیت غذایی کشور، حفظ آن و تولید پایدار محصولات کشاورزی را برعهده داریم که این موضوع تکلیف مهمی است و با توجه به تمام محدودیت‌ها به لحاظ اقلیمی و‌ بودجه ای در یک سال اخیر، دولت سیزدهم توفیقات ارزشمندی را در کشور به دست آورده است.

برومندی ادامه داد: در حوزه باغبانی با توجه به محدودیت‌های اقلیمی به ویژه سرمازدگی، سیل، خشکسالی و کمبود شدید منابع آب، تولید محصولات به ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است، همچنین در حوزه زراعت و در تولید گندم و برنج رشد چشمگیری داشتیم.

وی با بیان اینکه تحولات بسیار بزرگی در بخش تحقیقات ما رقم خورده است، تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره توسعه دانش بنیان در بخش کشاورزی، این امر به جد در وزارتخانه دنبال می‌شود.

برومندی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌ها و برنامه‌هایی که در قالب اسناد بالادستی نظام به ما ابلاغ شده است از جمله اقتصاد مقاومتی، باید سطح گلخانه‌های کشور را ارتقا دهیم و سبزی و صیفی را از فضای باز به داخل گلخانه‌ها منتقل کنیم که این موضوعات در برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی دیده شده است.

وی با تاکید بر توسعه گلخانه‌ها خاطرنشان کرد: در بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی سبزی و صیفی کشت می‌شود و باید بهره وری در تولید بالا برود. این امر، تکلیف جدی است که باید در راستای منویات رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی اجرا شود.

برومندی با اشاره به اینکه اقدامات ارزشمندی در این حوزه اتقاق افتاده است، افزود: برای تحول اساسی بیش از ۲۵ هزار گلخانه در کشور ایجاد شده است که از این تعداد ۱۵ هزار گلخانه در سال‌های اخیر و براساس برنامه اقتصاد مقاومتی بوده که حاصل تلاش‌های همکاران بخش تحقیقات ما است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از سال ۸۵ تا سال ۹۵ وارد کننده سازه‌های گلخانه ای به کشور بوده ایم، ادامه داد: امروزه بسیاری از کشورهای همسایه خدمات را از کشور ما می‌گیرند و حضور چند کشور در این نمایشگاه بیانگر این است که بخش صنعتی ایران و گلخانه سازان ما اثبات کردند که در حال رسیدن به قله هستند.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی داریم که فرصتی برای تولیدکنندگان فراهم کرده است تا توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و باب گفت و گو برای بهره برداران باشند تا شاهد توسعه شتابان این کار ارزشمند در کشور باشیم.

برومندی بیان کرد: برای نخستین بار در این نمایشگاه پنل‌های آموزشی توسط اساتید خارجی و داخلی در فضای نمایشگاه فراهم شده است تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند دستاوردهای خود را عرضه کنند.

در ادامه این مراسم، مدیر پنجمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم گفت: امیدوارم این نمایشگاه گامی موثر در راستای ارتقای فرهنگ رشد بخش کشاورزی و بستری برای استفاده از کشت‌های کم آب باشد.

ایرانی افزود: این نمایشگاه حاصل دست رنج و زحمات گروه کثیری از فعالان است، فعالانی که عمده آنان عضو تشکل‌های ملی هستند که فعالیت‌های خوبی را انجام داده اند.

گفتنی است، پنجمین  نمایشگاه کشاورزی آیفارم تا روز پنج شنبه ۲۴ شهریور ماه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برپا خواهد بود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید