Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نقش تشکل ها و تعاونی ها در توسعه کشاورزی استان برجسته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نقش تشکل ها و تعاونی ها در توسعه کشاورزی استان برجسته است و هر اقدامی که در این حوزه انجام می شود نیازمند همراهی و همکاری اتحادیه و تشکل های بخش کشاورزی است.

نقش تشکل ها و تعاونی ها در توسعه کشاورزی استان برجسته است

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه هم اندیشی با تشکل ها، اتحادیه ها و تعاونی ها در توسعه بخش کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، گفت: همکاران بنده و تشکل‌های بخش کشاورزی کمک‌های خوبی در پشتیبانی اربعین حسینی داشتند و انشااله توفیق داشته باشیم خدمت رسانی بیشتری در راه ائمه اطهار علیهم السلام داشته باشیم.

وی افزود: همه در کنار هم تلاش کنیم در امنیت غذایی که شاخص مهم امنیت ملی کشور است بهتر از گذشته اقدام کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: اعتبارات خوبی از سوی بانک های استان و کشور اختصاص پیدا کرد و باید تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی مازندران اختصاص پیدا کند و پرداخت تسهیلات افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: حامی تشکل ها و اتحادیه های بخش کشاورزی هستیم و باید انسجام و تمرکز در این بخش صورت گیرد تا بتوان برای تعالی کشاورزی مازندران با یکصدا بودن گام برداریم.

عنایتی با بیان اینکه امسال کشت گندم نسبت به سال های قبل از وضعیت مطلوب تری برخوردار است، گفت: مگس میوه مدیترانه ای آفتی است که کانون تولید را مورد تهدید قرار می دهد و شرایط آب و هوایی برای افزایش فعالیت و خسارت این آفت مهیاست.

وی ادامه داد: امسال گرم شدن آب و هوا جمعیت آفت را گسترش داد و با عملیاتی شدن رزمایش ها، دامنه جمعیت آفت را کنترل کردیم و باید با جدیت بیشتر میزبان های این آفت را کنترل کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برای صادرات محصولات باغی استان باید به بهداشت و مدیریت باغ توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: تراز کشاورزی را باید افزایش دهیم و عوامل خسارتزا را در بخش کشاورزی محدود کنیم.

عنایتی افزود: برای پیشبرد کار باید هدف مشترک داشته باشیم تا بتوانیم کمکی به توسعه بخش کشاورزی داشته باشیم.

وی همچنین گفت: نقش تشکل ها و تعاونی ها در توسعه کشاورزی استان برجسته است و هر اقدامی که در این حوزه انجام می شود نیازمند همراهی و همکاری اتحادیه و تشکل های بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: دیپلماسی غذایی موضوعی است که برای توسعه بازرگانی، تجارت و صادرات محصولات کشاورزی چاره اندیشی شده است تا از این طریق بتوانیم با کمک اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی منجر به توسعه صادرات استان شود.

عنایتی گفت: مازندران نقش خوبی را در استمرار تولید بویژه بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها با همکاری تشکل های بخش کشاورزی ایفا کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید