Iranian Agriculture News Agency

حسینی خبر داد:

ایجاد تنوع گونه‌ای در حوزه ماهیان سردآبی با فعالیت های تحقیقاتی

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی و ایجاد تنوع گونه‌ای در حوزه ماهیان سردآبی، یادآور شد: در حال حاضر پروتئین آبزیان در مقایسه با سایر پروتئین‌ها قیمت‌های بالاتری دارد که باید در این حوزه ارزان‌سازی انجام شود.

 ایجاد تنوع گونه‌ای در حوزه ماهیان سردآبی با فعالیت های تحقیقاتی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید حسین حسینی رییس سازمان شیلات ایران صبح امروز در رویداد کارآفرینی نوآورانه، دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات، گفت: بعد از امنیت نظامی، امنیت غذا تعیین‌کننده و استراتژیک بوده که در این زمینه باید به خوداتکایی برسیم.

وی ادامه داد: اگر در تولید غذا به دنبال ظرفیت‌های پایدار نباشیم و در جهت پایدارسازی امنیت غذایی اقدامی انجام ندهیم، عملاً کار خاصی انجام نشده است.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به رسوخ علم و دانش و بحث‌های دانش بنیانی و در نهایت افزایش تولید محصولات شیلانی، تصریح کرد: ۴۹ درصد بحث‌های تجاری سازی پروتئین‌ها در دنیا به آبزیان مربوط می‌شود.

وی با اشاره به افزایش صید در کشور به ۷۰۲ هزار تن در سال، گفت: این دستاورد حاصل تحقیقات و پژوهش  است که در این حوزه انجام شده است.

حسینی با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی و ایجاد تنوع گونه‌ای در حوزه ماهیان سردآبی، یادآور شد: در حال حاضر پروتئین آبزیان در مقایسه با سایر پروتئین‌ها قیمت‌های بالاتری دارد که باید در این حوزه ارزان‌سازی انجام شود.

وی یادآور شد: سه مساله سرمنشا کار ما قرار گرفته است که اولین مورد فرمان رهبر انقلاب در حوزه دانش بنیان و اشتغال و در مورد بعد فرمان رئیس جمهور برای تولید غذای باکیفیت، ارزان و با منشا داخلی بوده و مورد سوم برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی است که ما را موظف می‌کند در این مسیر قدم برداریم.

به گفته حسینی، افزایش بهره وری در آب‌های شیرین را در دستور کار خود قرار داده ایم، همچنین در توسعه افقی باید به سمت سواحل و دریا‌ها قدم برداریم.

رئیس سازمان شیلات گفت: تولیدکننده ما نباید نگران بازار محصول تولیدی خود باشد و ماندن محصول روی دست تولیدکننده اتفاق ناگواری است.

بنابر گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، علی رغم ظرفیت ۱.۷ میلیارد دلاری بازار روسیه و اوکراین، ترکیه صاحب این بازار شد و ما باز عقب ماندیم، درحالیکه نه تنها چیزی از ترکیه کم نداشتیم، بلکه در برخی زمینه‌ها پیشرو بودیم.

رئیس سازمان شیلات گفت: متاسفانه هنوز  در بازار‌های همسایه نتوانسته‌ایم سهم خود را دریافت کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید