Iranian Agriculture News Agency

با تاکید استاندار فارس:

قرارگاه هوشمند سازی کشاورزی در فارس راه اندازی شود

استاندار فارس گفت: در ارتباط با هوشمندسازی کشاورزی، دامداری، باغداری و صنعت طیور این استان احساس می شود سازمان های مختلف باید کنار هم باشند از این رو پیشنهاد تشکیل یک قرارگاه با آئین نامه مستند ارائه شد.

قرارگاه هوشمند سازی کشاورزی در فارس راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد هادی ایمانیه در حاشیه نشست شورای کشاورزی این استان تصریح کرد: قرارگاه پیشنهادی حداقل مرکب از ۶ ارگان جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، هواشناسی، امور اقتصادی استانداری، امور اراضی و منابع طبیعی باید باشد که شرح وظایف و اختیارات این قرارگاه می بایست در شورای کشاورزی مصوب شود.

مقام عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه برای انجام هر اقدامی علاوه بر احتیاج به فکر و کار کارشناسی به اعتبارات کافی نیز نیاز است، اظهار کرد: به نظر می آید به شرط تامین اعتبار آمادگی کاملی به لحاظ علمی و کارشناسی برای اینکه بتوانیم هوشمندسازی کشاورزی را در استان فارس پیاده کنیم حاصل شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: خواهشم از دولت محترم و نمایندگان در مجلس این است که برای سال ۱۴۰۲ که بودجه نویسی آن را از الان شروع کرده اند به فکر مسئله آب و کشاورزی کشور با نگاه های جدید باشند.

او با اشاره به نشست خود با نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته، بیان کرد: موضوع احتیاج به اعتبارات جدید و کافی برای طرح های آبخیزداری، احداث کانال های آبیاری و کانال های انتقال آب از سد ها، آبیاری تحت فشار و هوشمند سازی کشاورزی را در این نشست مطرح کردیم.

وی به موضوع هوشمند سازی کنتور های چاه های کشاورزی نیز پرداخت و افزود: گرچه مصوب کردیم با یک هم افزایی بین بانک کشاورزی، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و خود کشاورزان بتوانیم مسئله هوشمند سازی چاه ها را انجام دهیم، ولی باز هم با کمبود اعتبارات بانک کشاورزی مواجه شدیم.

به گفته ایمانیه؛ برای ادامه نصب کنتور های هوشمند در حال پیگیری هستم که بتوانیم از اعتبارات در اختیار استان مورد تایید شورای برنامه ریزی استفاده کنیم، کار را فعلا شروع کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه صنایع این استان یک صندوق سپرده ای در بانک دارند و خوشبختانه از هفته گذشته سپرده گذاری در این صندوق آغاز شده است، گفت: برنامه ریزی شده تا تولید کنندگان و کشاورزان بتوانند از وام های موقتی قرض الحسنه ای که بدون سود و فقط با کارمزد پرداخت می شود بهرهمند شوند. حتما توجیه خواهیم کرد قسمتی از این تسهیلات به سمت کنتورهای هوشمند و هوشمندسازی کشاورزی برود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید