Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور اراضی کشور:

تفکیک اراضی آفت زمینهای کشاورزی است

یکی از مؤلفه‌های امنیت غذایی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی موجود کشور است

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: تقسیم اراضی آفت زمین های کشاورزی کشور بوده و رویکرد ترویج فرهنگ ویلا نشینی در جامعه باید تغییر کند.

تفکیک اراضی آفت زمینهای کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا درآذربایجان غربی، صفدر نیازی در کارگاه آموزشی رفع تداخلات اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی، افزود: تقسیم اراضی آنگونه که در کشور ما رایج است در سایر کشورها وجود ندارد و این موضوع لازم به مدیریت سریع و تغییر رویکرد اجرایی در این زمینه است. 

نیازی اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های امنیت غذایی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی موجود کشور است که در قانون حفظ کاربری اراضی نیز بر آن تاکید و وزارت جهاد کشاورزی مجری آن است. 

وی با بیان اینکه در حوزه حفظ کاربری وضعیت خوبی در کشور وجود ندارد ، ادامه داد: حال زمین خوب نیست و باید بین امنیت غذایی و رفاه یکی انتخاب شود.

نیازی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یک استان مرزی مهم در زمینه تولید محصولات کشاورزی و تولیدات منحصر به فرد در حوزه های مختلف این بخش است،  ادامه داد: مرزی بودن برای این استان یک مزیت در صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه قانون اصلاحات اراضی در سال 1340 شروع شد و زارعان مالک شدند ، گفت: رفع تداخل پنج درصد کار در این بخش است و مالکیت، تثبیت مالکیت و صدور اسناد نیازمند زمان طولانی و زحمت زیادی است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به نسبت تعداد پلاک در کشور رتبه اول را داراست ، اضافه کرد: از مجموع 2 هزار و 500 پلاک موجود تاکنون نزدیک به 700 پلاک رفع تداخل شده است.

نیازی ادامه داد: طبق دستورات وزیر این موضوع باید سریع ساماندهی شود و ساماندهی وحل این موارد کار پرحجم و دشواری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید