Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

مصرف مرغ سایز به شکل عملیاتی در استان قزوین اجرایی شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مصرف مرغ سایز با توجه به فواید سلامت و اثرات مثبت اقتصادی باید به شکل عملیاتی در این استان اجرایی شود.

مصرف مرغ سایز به شکل عملیاتی در استان قزوین اجرایی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز چهارشنبه در نشست وبینار قرارگاه امنیت غذایی کشور با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی افزود: برای ترویج استفاده و مصرف مرغ سایز دامپزشکی باید در این زمینه پیشگام باشد و برای آن فرهنگ‌سازی لازم را در رسانه‌ها پیگیری کند.

وی اضافه کرد: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیگیر استفاده و مصرف مرغ سایز در کشور است که استان قزوین با توجه به پایلوت شدن در این موضوع باید بیش از گذشته به اقدامات عملیاتی روی بیاورد.

افلاطونی بیان داشت: اتحادیه مرغداران و کشتارگاه و اصناف باید نسبت به استفاده از مرغ سایز اطلاع و آگاهی کامل پیدا کنند تا بتوانند در این مسیر همگام شده و همکاری کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه بر نظارت‌ کالاهای اساسی در بازار تاکید کرد و گفت: موضوع نظارت و بازرسی در بازار کالاها اساسی باید استمرار داشته و تقویت شود.

افلاطونی بیان داشت: ۸۰ بازرس جهاد کشاورزی هم اکنون دارای احکام ضابط قضایی و کارت شناسایی هستند و باید بر اساس شیفت‌های قبلی در میدان حضور مستمر داشته باشند.

این مسؤول یادآور شد: برای تامین مرغ در بازار باید تمهیدات لازم از اکنون اتخاذ شده و با برآوردهای از پیش تعیین شده میزان تولید، توزیع و مصرف محاسبه شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید