Iranian Agriculture News Agency

۸۰ درصد از تولید بذر استان بوشهر محقق شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۸۰ درصد از تولید بذر استان بوشهر محقق شده است.

۸۰ درصد از تولید بذر استان بوشهر محقق شده است

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اظهار داشت: در راستای تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان در استان بوشهر اقدامات خوبی در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ انجام شد.

وی اضافه کرد: در این سال زراعی با تأمین به موقع نهاده‌ها و حمایت و پشتیبانی‌های فنی و لجستیک، تلاش و پشتکار شرکت‌های تولید کننده و پیمانکاران بذری علیرغم خشکسالی بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن بذر معادل ۸۰ درصد برنامه بذر یک ساله محقق شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: برای سال زراعی جدید پنج شرکت تولید و فرآوری بذر از اواخر شهریور و اوایل مهر عملیات فرآوری بیش از ۱۲ هزار تن بذر را انجام می‌دهند.

وی افزود: این بذرها در طبقات مختلف پرورشی ۳، مادری و گواهی شده با ۵ رقم آبی شامل چمران ۲، مهرگان، برات، سحر، شبرنگ به میزان هفت هزار تن در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

توکلی ادامه داد: همچنین هفت رقم دیم (کریم، کوهدشت، دهدشت، آفتاب، قابوس، آسمان، ساورز) به میزان پنج هزار تن را آغاز و بذور گواهی شده را از طریق کارگزاران مستقر در مناطق مختلف استان در دسترس کشاورزان و بهره برداران زراعی قرار خواهند داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید