Iranian Agriculture News Agency

برگزاری شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

نشست شورای هماهنگی مدیران با حضور رئیس سازمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد .

برگزاری شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این نشست ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) و درگذشت استاد اخلاق مرحوم آیت الله ناصری؛ با اشاره به مباحث امور اراضی گفت: برای برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان در امور اراضی و جلوگیری از تعرض آنها به زمین‌های کشاورزی برخورد قانونی لازم است ولی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی که اهلیت دارند و قابل تشخیص از سوی مجموعه هستند با نگاه همراهی و کمک به تولید پیش می‌رویم و لازمه کاهش تنش‌ها و برخوردهای غیر ضروری می‌شود، با حمایت‌های قانونی از تولید و ارائه راهنمایی‌های لازم، رعایت قانون و توسعه را فراهم خواهیم ساخت. 

وی در ادامه موضوعاتی از قبیل حساسیت نسبت به  افزایش آگاهی مدیران شهرستان در امور اراضی، استفاده از توان نیروهای حاضر به همراهی برای کمک در رعایت قانون در ادامه فعالیت‌های بهره‌برداران امور اراضی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در  شورای هماهنگی مدیران استان گفت: تاکنون حدود هشتاد هزار تن خرید گندم انجام ‌شده است که از این مقدار، حدود پنجاه و پنج هزار تن خرید تضمینی و بیست و پنج هزار تن بصورت توافقی انجام‌ شده است.

وی در ادامه افزود: در سطح استان اصفهان چهل و سه مرکز  برای خرید گندم بصورت فعال وجود دارد که با مشارکت اداره کل غله و مباشرت سازمان تعاون روستایی، فعالیت‌ها انجام می‌شود.           

همچنین در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین بختیاری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان ضمن تبیین اهمیت زیارت اربعین از نگاه آیات قرآن، در خصوص برنامه‌های سازمان برای زائرین گفت: هماهنگی لازم برای استفاده از موکب احباب الحسین (ع) برای همکاران زائر انجام شده که همکاران می‌توانند استفاده کنند. ایشان در ادامه به امکان استفاده از بخش خصوصی برای سفر کربلا تا پایان سال و نیز پرداخت وام های قرض الحسنه اشاره داشتند.     

در ادامه نشست شورای مدیران، مهندس تیموری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان بعنوان نماینده شهرستان‌های استان اصفهان یه بیان مسائلی در خصوص تولیدات دامی، تامین آب دامگاه، کمبود شدید نهاده‌های دامی، عدم تخصیص نهاده‌ها و قیمت بالای آنها، خرید گوشت قرمز پرواری، خرید مرغ زیر قیمت مصوب، صدور پروانه بهره‌برداری دامداران، دفترچه زنبور داران و موضوع دامدارکارت بیان کرد.

همچنین در بخش برنامه‌ریزی و امور اقتصادی در خصوص مواردی همچون محدوده تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در حوزه‌های کشاورزی گلخانه‌ها و دامداری‌ها، گیاهان دارویی، مکانیزاسیون و طرح‌های زیربنایی و... صحبت شد، در بخش توسعه و منابع انسانی در زمینه کمبود نیروی انسانی در شهرستان‌ها و مراکز خدمات، چارت سازمانی، اعتبارات و انتصابات و نبود امکانات سمعی و بصری و تجهیزات مورد نیاز، پائین بودن میزان حقوق و مزایای کارکنان مواردی مطرح شد.

در زمینه تولیدات گیاهی مباحثی همچون محدودیت‌های اعتبارات و تسهیلات در بخش گلخانه، اصلاح باغات، خرید تضمینی گندم، بالابودن قیمت نهاده‌ها، مشکلات اجرای الگوی کشت و چگونگی جلوگیری از کشت محصولات آب‌بر، کمبود شدید سوخت ادوات کشاورزی ‌و... مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در بخش توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی، محدودیت صدور مجوز نانوائی یارانه‌ای، عدم دسترسی شهرستان‌ها به اطلاعات دستگاه کارت‌خوان نانوائی‌ها برای کنترل و رصد میزان پخت نان، نبود چارت سازمانی تنظیم بازار، سهمیه آرد شهرستان‌ها، امکانات برای نظارت بر توزیع مواد غذائی و... مورد بررسی قرار گرفت.

در قسمت امور اراضی نیز اجرای طرح تداخلات، خرد بودن اراضی، عدم تأمین مالی لازم برای اجرای تخریب‌ها و در بخش ترویج کشاورزی نیز آموزش بهره‌برداران و در امور آب و خاک موارد کمبود اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبیاری، بالابودن هزینه نصب کنتور هوشمند آب و مباحث قنوات مطرح شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید