Iranian Agriculture News Agency

همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شد؛

راه‌اندازی خط تولید جلبک اسپیرولینا به روش بیوفنس در تبریز

همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، از طرح دانش بنیان کشت جلبک اسپیرولینا رونمایی شد.

راه‌اندازی خط تولید جلبک اسپیرولینا به روش بیوفنس در تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، طرح کشت جلبک اسپیرولینا به همت شرکت دانش‌بنیان زیست اندیشان بهفر آذربایجان با هزینه ۲۵ میلیارد ریالی راه‌اندازی شده است. اسپیرولینا گونه‌ای جلبک سبز ـ آبی از شاخه سیانوباکترها است که در آب‌های مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کند و در زمینه‌های مختلف از جمله تولید مکمل‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی، داروسازی، تصفیه و تولید کود کاربرد دارد.

سالن کشت جلبک اسپیرولینا، ایران را در شمار کشورهای دارنده فناوری کشت این محصول راهبردی به روش بیوفنس قرار می‌دهد. با توجه به توسعه روزافزون کاربردهای جلبک اسپیرولینا از صنایع غذایی تا پتروشیمی و محیط زیست، جزو محصولات راهبردی به شمار می‌رود و راه اندازی خط تولید این محصول، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سورنا ستاری همچنین از دستگاه تصفیه هوای ایران‌ساخت با استفاده از جلبک اسپیرولینا که نخستین بار در تبریز طراحی و ساخته شده است رونمایی کرد.

این دستگاه ایران‌ساخت، به اندازه 150 درخت اکسیژن تولید می کند و تحت عنوان درخت جلبکی شناخته می شود. این محصول ایران‌ساخت از قابلیت پالایش، تصفیه و حذف انواع آلاینده‌ها از جمله گازهای فرّار، فلزات سنگین سموم، ریزگردها و سایر آلاینده های زیست محیطی تا اندازه مؤثری برخوردار است.

ستاری، امروز برای افتتاح چند طرح دانش بنیان و شرکت در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید