Iranian Agriculture News Agency

در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان:

واحد فرآوری تخم مرغ در قزوین احداث و راه اندازی می‌شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از احداث و راه‌اندازی یک واحد فراوری تخم مرغ با بکارگیری از علوم روز دنیا در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان در این استان خبر داد.

واحد فرآوری تخم مرغ در قزوین احداث و راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، آبرادات مصلایی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این واحد صنایع فرآوری و بسته بندی تخم مرغ در مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی کاسپین احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری ثابت از سوی بخش خصوصی در این واحد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: این واحد هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گفته مصلایی این واحد قادر است ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن تخم مرغ را بسته بندی و ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن از این محصول را فرآوری کند که باعث ایجاد ارزش افزوده در صنعت مرغداری استان قزوین خواهد شد.

این مسؤول تصریح کرد: تولید تخم مرغ مایع پاستوریزه، پودر تخم مرغ، پودر پوست تخم مرغ و سایر تفکیک و جداسازی سفیده و زرده تخم مرغ برای استفاده در صنایع دیگر از ویژگی‌های این واحد صنعتی است.

مصلایی بیان داشت: فراهم کردن امکان صادرات و بهداشتی شدن فرآیند مصرف تخم مرغ که از بار میکروبی آن جلوگیری می‌کند، از دیگر مزایای این واحد است تحولی عظیم در صنعت تخم مرغ ایجاد می‌کند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحد صنعتی زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید