Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید توافقی خرما در خوزستان

مدیرعامل اتحادیه خرما و خشکبار خوزستان گفت: کارگاه های بسته بندی و صادرکننده خرما آمادگی خرید خرمای تولیدی استعمران خوزستان بصورت توافقی را دارند و هزینه های تبعی بر عهده کارگاه های خریدار خواهد بود.

آغاز خرید توافقی خرما در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به آغاز برداشت خرما در استان خوزستان گفت: امسال با هماهنگی های صورت گرفته قیمت خرید توافقی محصول خرما زودتر از سال های گذشته تعیین شد.

تورج نوروزی با اشاره به اینکه قیمت خرید توافقی خرمای استعمران درجه یک 13 هزار تومان ، درجه 2 ، 15 درصد کمتر و درجه سه به صورت توافقی اعلام شده افزود: 23 هزار نفر بهره بردار  در نخیلات  استان مشغول به فعالیت هستند.

وی بر تجهیز و بهینه سازی کارگاه های بسته بندی خرما تاکید و اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان، حمایت همه جانبه خود را از تولیدکنندگان و کارگاه داران اعلام می دارد و خرید به صورت توافقی و اولویت با کارگاه داران خواهد بود.

نوروزی خرمای استعمران خوزستان را استثنایی  دانست و گفت : این رقم خرما توانایی نگهداری و بسته بندی بدون نیاز به سردخانه حتی  تا مدت یکسال را دارا  است.

مدیرعامل اتحادیه صادرکنندگان  خرما و خشکبار استان نیز در این جلسه با اشاره به تاثیر نوسانات دلار بر صادرات خرما اظهار داشت: باید تمهیداتی جهت صادرکنندگان در نظر گرفته شود.

یعقوب خضری با بیان اینکه نخلداران دغدغه فروش خرما را نداشته باشند تصریح نمود: کارگاه های بسته بندی و صادر کننده خرما آمادگی خرید خرمای تولیدی استعمران خوزستان بصورت توافقی را دارند و هزینه های تبعی بر عهده کارگاه های خریدار خواهد بود.

وی ادامه داد: اتحادیه صادرکنندگان خشکبار دارای کمیسیون حل اختلاف می باشد که کشاورزان  می توانند تخلفات و شکایات را با آن در میان بگذارند.

نائب رییس انجمن خرمای استان نیز اظهار داشت: قیمت اعلام شده بر اساس آنالیز هزینه تولید و قیمت مورد توافق تولیدکنندگان و کارگاه داران است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید