Iranian Agriculture News Agency

مشارکت سرمایه گذاری در واحدهای صنایع تبدیلی تسهیل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تسهیل مشارکت سرمایه گذاری در واحدهای صنایع تبدیلی از طریق برون سپاری خبر داد.

مشارکت سرمایه گذاری در واحدهای صنایع تبدیلی تسهیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری این استان که به ریاست استاندار برگزار شد، گفت: در حال حاضر واحدهای دارای پروانه بهره برداری و با زیرساخت ها و امکانات کامل تولید وجود دارد که به دلایل مختلف به صورت نیمه فعال و یا تعطیل است و با یک قرار داد رسمی تحت عنوان "پروانه قراردادی" به سرمایه گذار جدید واگذار می شود.

به گفته وی؛ پیشنهاد برون سپاری برای اولین بار از سوی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ارائه شد که در بقیه نقاط کشور هم پیاده سازی می شود و به نظر هم یکی از گزیدارها برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد است.

دهقان پور با اشاره به اهمیت ایجاد پویایی در صنایع تبدیلی استان فارس تصریح کرد: در سال جاری بهره برداری از 52 واحد با ظرفیت 197 هزارتن در دستور کار قرار دارد.

او اضافه کرد: حدود 25 واحد غیرفعال و نیمه فعال در استان فارس وجود دارد و با سرمایه در گردش تخمینی 400 میلیارد تومانی  به جرگه تولید برگردانده می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از احداث صنایع کوچک مقیاس در این استان نیز سخن گفت و افزود: با توجه به اهمیت ضرورت جذب ماده خام و با هدف به حداقل رساندن ضایعات بخش کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده، نیاز به سرمایه گذاری کمتر، ایجاد اشتغال در منطقه و کاهش فاصله بین محل تولید ماده خام و فرآوری شده این صنایع راه اندازی و در حال توسعه است.

دهقان پور با اشاره به اینکه از دیگر رویکردها  احداث شرکت های دانش بنیان در حوزه صنایع تبدیلی است، بیان کرد: جواز تاسیس برای دو شرکت دانش بنیان  "تولید کود هیومیک اسید با استفاده از پسماند و ماده معدنی لئورنادیت" و "انواع خوراک دام و طیور بر پایه بقایای گیاهی" صادر شده است.

جذب بالغ بر 5 میلیون تن ماده خام در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به افزایش جذب ماده خام به خطوط صنعت کشاورزی در پایان سال گذشته این استان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه میزان تحقق 119 درصد بود.

 وی به کسب رتبه دوم جذب ماده خام و ظرفیت ایجاد شده در صنایع کشاورزی در  سطح کشور در استان فارس نیز گریزی زد و گفت: تاکنون 925 واحد صنایع تبدیلی که مجوز خود را از این سازمان دریافت کردند و این واحدها سالانه با جذب بالغ بر پنج میلیون تن ماده خام، کاهش ضایعات حدود  720 هزار تن را دارند.

دهقان پور اظهار کرد: اشتغال زایی حاصل از فعالیت واحدهای مذکور 12 هزار و 108 نفری است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید