Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس:

کمیته ویژه ی بررسی صنایع تبدیلی فارس تشکیل شود

استاندار فارس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی پیشنهاد داد یک کمیته ویژه به منظور بررسی وضعیت و شرایط صنایع تبدیلی این استان متشکل از جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، اتاق بازرگانی و سازمان صمت تشکیل شود.

کمیته ویژه ی  بررسی صنایع تبدیلی فارس تشکیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد هادی ایمانیه گفت: صنایع تبدیلی یکی از ظرفیت های بزرگ استان است؛ چرا که گروه های وسیع تری از جامعه را درگیر می کند، اشتغال بالاتری ایجاد و هزینه کمتری در پی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در صورت لزوم کنسرسیومی با حضور بانک های استان برای تامین تسهیلات مورد نیاز صنایع تبدیلی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز اعلام کند که برای صنایع تبدیلی چه در شیراز و چه دیگر شهرستان ها چه برنامه‌ای دارند.

نماینده عالی دولت در استان فارس ابراز کرد: ضرورت دارد که مسائل و مشکلات واحدهای صنایع تبدیلی راکد و نیمه فعال استان در کلینیک صنعتی که برای عارضه یابی واحدهای صنعتی، توسط شرکت شهرهای صنعتی و سازمان صمت استان ایجاد شده مورد بررسی قرار گیرد.

ایمانیه  افزود: در ارتباط با بحث جواز تاسیس و پروانه بهره برداری لازم است که پنجره واحدی مختص به این موضوع فعال شود و چند جلسه کارگروه رفع موانع تولید نیز به صنایع تبدیلی، در زمینه سرمایه گذاری، تسهیل و رفع مشکلات آنها اختصاص یابد.

استاندار فارس بیان کرد: اطلاعات مربوط به کارخانه‌های راکد و نیمه راکد استان که نیاز به شریک دارند در دسترس سرمایه گذاران قرار گیرد تا آنان با توجه به ارزش افزوده ‌ای که در این زمینه وجود دارد، برای ورود به این عرصه ترغیب شوند.

او اضافه کرد: با توجه به کمبود آب در استان، واحدهای کشت و صنعت راه اندازی شود، البته مشروط به این که نحوه کشت خود را تغییر دهند، آب مورد نیاز آنان تامین می‌شود و از مازاد آب حاصل از تغییر کشت، به آنان کمک شود که در کنار آن، صنعت دیگری هم راه‌اندازی کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید