Iranian Agriculture News Agency

خسارت 2900 میلیارد ریالی به مزارع آباده وارد شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: با توجه به کاهش دمای هوا در این شهرستان 6035 هکتار از مزارع خسارت 2928 میلیارد ریالی را متحمل شده اند.

خسارت 2900 میلیارد ریالی به مزارع آباده وارد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی امینی به اشاره به اینکه درجه حرارت جوی شهرستان آباده در طول روز های چهارم تا هفتم شهریور ماه تا نزدیک صفر درجه سانتیگراد رسیده است، تصریح کرد: اکثر کشت‌های صیفی این شهرستان دچار خسارت شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت ها به مزارع کدو آجیلی شهرستان آباده وارد شده است، اظهار کرد: قریب به 4555 هکتار از 7185 هکتار سطح زیر کشت این محصول 20 تا 50 درصد آسیب دیده اند.

وی با اشاره به اینکه مزارع محصولاتی مانند هندوانه، گوجه فرنگی، یونجه و ذرت علوفه ای در شهرستان آباده از سرمازدگی خسارت دیده است، افزود: مزارع لوبیای این شهرستان در سطح هزار هکتار از 20 تا 100 درصد دچار زیان شده اند.

او با بیان اینکه کشاورزان مناطق ایزدخواست، خسرو شیرین، کلوان و بهمن شهرستان آباده از سرمازدگی بیشترین خسارت ها را دیده اند، ابراز کرد: بیمه کشاورزی ابزار حمایتیِ دولت از بخش کشاورزی در قبال حوادث قهری است، کشاورزانی که بیمه نامه دارند، به نزدیکترین شعبه بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه‌ای مراجعه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید