Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه:

آزاد سازی ۱۲.۶ هکتار از اراضی باغی تغییر کاربری یافته در شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از آزادسازی ۱۲.۶ هکتار از اراضی باغی روستای سنگر میر عبدالله که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری در این زمینها انجام گرفته بود، در طی هشت روز کاری خبر داد.

آزاد سازی ۱۲.۶ هکتار از اراضی باغی تغییر کاربری یافته در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، پرویز امجدی با اعلام اجرای حکم قطعی قلع و قمع ۶۸۹۰ متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ساخت و سازهای غیر مجاز، ۶۸۹۰ متر مربع مستحدثات شامل بنا، دیوار کشی، پی کنی، محوطه سازی و شارع در روستای سنگر میرعبدالله قلع و قمع و  ۱۵ هزار متر مربع شارع بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی اجرا و به چرخه تولید بازگشت. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه با بیان اینکه این پرونده یکی از پرونده های حساس و تاثیرگذار در اجرای احکام قضایی کیفری بوده است، گفت: با همت کارشناسان یگان حفاظت از اراضی کشاورزی ارومیه و با حضور نماینده دادستانی در دو شیفت کاری از مورخه ۳۱ مردادماه تا ۷ شهریورماه این احکام اجرا و علاوه بر آزادسازی ۱۲.۶ هکتار از اراضی باغی درجه یک،  از تفکیک و تغییر کاربری غیر مجاز حدود ۲۰ هکتار از باغات هم‌جوار جلوگیری شد. 

امجدی با اشاره به رصد مستمر هرگونه ساخت و سازغیر مجاز در اراضی کشاورزی تاکید کرد: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات از جمله احداث بنا، دیوار کشی، فنس کشی، تفکیک و قطعه بندی بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی خودداری نموده و هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی را از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند. 

گفتی، است از ابتدای سال تاکنون ۹۸۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و ۳۵۰ فقره حکم تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۴۵ فقره حکم قطعی ماده ۳ اجرا و ۴۴۷ مورد اخبار و گزارشات مردمی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید