Iranian Agriculture News Agency

آغاز رزمایش جهاد دامپزشکی خراسان جنوبی با حضور رئیس سازمان

رزمایش جهاد دامپزشکی خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس سازمان بسج سازندگی کشور، فرمانده سپاه استان، رئیس سازمان جهادکشاورزی و جمعی از مدیران و مسئولین استان آغاز گردید.

آغاز رزمایش جهاد دامپزشکی خراسان جنوبی با حضور رئیس سازمان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای طولانی ترین‌ مرز مشترک  با کشور افغانستان است و گروه های جهادی  در این مرز حاضر خواهند شد.

مهدی جعفری خطاب به گروه های جهادی افزود: با حضور در مناطق کم برخوردار استان، در کنار جهاد اقتصادی، جهاد تبیین را نیز مدنظر داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دامی در استان وجود دارد و صنعت دام استان در کشور حرف برای گفتن زیاد دارد.

جعفری گفت: این در حالیست که دارد هزینه تولید در این استان به دلیل فاصله طولانی با مرکز استان، خشکسالی های طولانی و کاهش راندمان بهره وری بسیار بالا است.

وی با اشاره به حضور جهادگران دامپزشکی در استان اظهار کرد: در رزمایشی که به این‌ منظور از امروز آغاز می شود ۱۶۰ گروه جهادی در ۱۱۵ منطقه از ۱۱ شهرستان به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عمده فعالیت های این گروه های جهادی شامل واکسیناسیون، سم‌پاشی، ضدعفونی، درمان و آموزش های ترویجی دانست و گفت: ۱۷۷ هزار و ۵۶۹ راس دام در این رزمایش تحت پوشش قرار می‌گیرند.

جعفری عنوان کرد: گروه های جهادی دامپزشکی از استان های خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، تهران، قزوین و خراسان‌جنوبی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید