Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت‌ گلخانه‌ای از اقدامات دولت در بخش کشاورزی است

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: یکی از اقدامات دولت برای ترویج، ترغیب و رونق در کشاورزی توسعه کشت ‌گلخانه‌ای است.

توسعه کشت‌ گلخانه‌ای از اقدامات دولت در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، سیدمحمدرضا کاظمی‌طبا گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم حفظ و حراست از سلامت مردم در حوزه زیست محیطی است که در همین راستا دستگاه‌های رصد و پایش آلایندگی به منظور اندازه‌گیری و پایش ترکیبات آلی فرار و پالایش میزان آلایندگی هوا در شرکت پالایش نفت اصفهان به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه طرح پالایش و سنجش آلایندگی هوا در پالایشگاه ۷۸۰ هزار یورو اعتبار در بر داشته خاطر نشان کرد: چهار دستگاه در داخل محدوده پالایشگاه و یک دستگاه در خارج از محوطه به منظور اعتبار سنجی و تایید عدم آلایندگی غیر مجاز پالایشگاه تعبیه شده که به‌صورت ۲۴ ساعته و برخط کلیه اطلاعات جامع را پالایش و در سامانه حفاظت محیط زیست ثبت می‌کند.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه در ادامه، تغییر الگوی کشت را از اولویت‌های توسعه و خودکفایی در کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت برای ترویج، ترغیب و رونق در کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای است.

او محدودیت منابع آبی را بزرگ‌ترین مشکل کشاورزان منطقه دانست و خاطرنشان‌کرد: شرکت‌های تعاونی و کشاورزان باید در مسیر نهادینه کردن فرهنگ تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین قطره‌ای در توسعه و تجهیز مزارع و گلخانه‌ها و نیز استفاده از کشت‌های جایگزین کم آب‌بر با بیشترین بهره‌وری گام بردارند.

کاظمی طبا با اشاره به بهره‌برداری از گلخانه خصوصی ساز با وسعت ۲۵ هکتار که۲۰ هکتار آن گلخانه است و در مجاورت پلیس راه مورچه‌خورت و ابتدای جاده منتهی به علویجه قرار دارد، افزود: این گلخانه مجموعا با ۷۲ میلیارد اعتبار که ۲۰ میلیارد آن آورده بخش خصوصی و ۵۲ میلیارد آن تسهیلات دولتی است که توانسته با ۶ هکتار سطح کشت فلفل دلمه‌ای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم در شهرستان ایجاد کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید