Iranian Agriculture News Agency

۴۰ درصد مردم با کشاورزی مرتبط هستند/ حمایت ویژه از کشاورزان

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی حمایت ویژه از کشاورزان را یک ضرورت دانست و گفت: چهار میلیون بهره بردار حوزه کشاورزی داریم یعنی حدود ۴۰ درصد مردم مرتبط با کشاورزی هستند.

۴۰ درصد مردم با کشاورزی مرتبط هستند/ حمایت ویژه از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، محمد جواد عسکری اظهار داشت: رویکرد مجلس و دولت در بخش کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی یک رویکرد جدی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس هر آنچه ایراد در حوزه قانون گذاری بوده اصلاح گردیده و چند طرح خوب مصوب شده که یکی از آنها طرح امنیت مواد غذایی رفع موانع تولیدات است که تقریباً همه مشکلات بخش کشاورزی را حل خواهد کرد.

عسکری بیان کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی، صادرات محصولات کشاورزی، ساماندهی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در دستور است و تلاش داریم با همراهی دولت این مسیر را به جلو ببریم.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی علاقمند در کشاورزی هستند که ظرفیت منحصر به فرد است که اگر در برنامه زمان بندی شده حرکت کنیم و بتوانیم نیازهای کشورهای علاقمند به کشاورزی را تأمین کنیم می‌توانیم شیرهای نفت را هم ببندیم.

عسکری با بیان اینکه اشتغال خوبی در حوزه کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر چهار میلیون بهره برداری داریم یعنی حدود ۴۰ درصد مردم مرتبط با کشاورزی هستند و ۲۵ درصد اقتصاد کشور مربوط به کشاورزی است.

وی با اشاره به اهداف این سفر گفت: یکی از اهداف مهم این سفر شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و عملیاتی کردن آنها است.

عسکری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما انبه، موز، آناناس وارد می‌کنیم اما کشاورزان زحمت کش ما در این حوزه ورود کردند و از ارزبری جلوگیری می‌کنند و اشتغال ایجاد می‌کنند.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۱ حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه محصولات کشاورزی پیش بینی شده که اگر خسارتی به کشاورزان وارد شد بتوانیم مشکلات را بر طرف کنیم.

عسکری یادآور شد: علاقمندان به کشاورزی با اطمینان ورود کنند و از آنها حمایت می‌کنیم به طوری که برای صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور در قالب یارانه بنزین هواپیما حمایت می‌کنیم و تحت هر شرایطی تولید کننده ما سود خواهد داشت.

وی بیان کرد: امنیت سرمایه گذار ایجاد شده و ایرادها و کاستی‌ها در بخش کشاورزی برطرف شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاستی‌های بخش کشاورزی رفع شده گفت: در بودجه ۱۴۰۱ حدود هشت هزار و میلیارد تومان اعتبار برای بیمه محصولات کشاورزی پیش بینی شده که اگر خسارتی به کشاورزان وارد شد بتوانیم مشکلات را بر طرف کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید