Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد خبر داد:

ایجاد و توسعه 80هزار هکتار گلخانه در کشور

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان خراسان شمالی از ایجاد و توسعه 80هزار هکتار گلخانه در کشور خبر داد.

ایجاد و توسعه 80هزار هکتار گلخانه در کشور

به گزارش ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه کلنگ زنی از فاز دوم مجتمع گلخانی در شهرستان اسفراین در جمع خبرنگاران گفت: کلنگ زنی واحد مذکور اهمیت دارد و به دستور رئیس جمهور برای اینکه ما بتوانیم سبزی و صیفی را  از فضای باز به محیط های گلخانه ای منتقل کنیم تا بهره وری آب افزایش یابد و زمین های آبی را به کشت محصولات اساسی اختصاص دهیم.  

وی گفت: برای این منظور باید  ۸۰ هزار هکتار گلخانه برای تولید  سبزی و صیفی ایجاد شود و پروزه ۱۰۰ هکتاری در اسفراین کلنگ زنی شد و از مصوبات سفر اعتباری برای آن در نظر گرفته شده و امیدواریم اشتغالزایی خوبی را ایجاد کند.

   وی یادآور شد:  به طور کلی منطقه اسفراین با ظرفیت های صنعتی، منطقه بسیار ارزشمند و با استعدادی برای حوزه‌های کشاورزی، باغداری و  به خصوص توسعه گلخانه است.

وی با اشاره به ظرفیت توسعه سرمایه گذاری  و منابع انسانی منطقه، گفت: این مهم  میتواند در بهره‌وری بالا و با شرایط اقتصادی برای گلخانه ها استفاده شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره یه صنایع تبدیلی در این شهرستان، یادآور شد: این شهرستان ظرفیت صنعتی دارد و در توسعه صنایع تبدیلی نیازمند سرمایه گذاری است که از سرمایه گذاران علاقمند به حوزه صنایع تبدیلی در این منطقه دعوت می‌کنیم و برای این منظور در بحث تسهیلات از آنان حمایت میکنیم.

 وزیر جهاد کشاورزی  گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت های روستایی که حدود ۵۰ درصد جمعیت  استان خراسان شمالی را شامل میشود با حمایت از حوزه اقتصاد تولید در روستا اعم از دامپروری و حوزه کشاورزی   کمک شود تا از مهاجرت جلوگیری کنیم و ظرفیت های  تولیدی این استان را که استانی با استعداد کشاورزی و دامپروری است را توسعه دهیم.

 وی یادآور شد:  با توجه به اینکه این استان جز استان های جدید  التاسیس بوده و ظرفیت‌های کشاورزی ویژه‌ای را  دارد نگاه وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه سرمایه گذاری ویژه در کشاورزی  و دامپروری در این استان است.

 وی افزود: امیدوار هستیم  حمایت های ما بتواند در حوزه  اشتغال،  توسعه کارآفرینی، کشاورزی و دامپروری  تحول خوبی را در این استان ایجاد کند.

وی درباره صنایع تبدیلی در این استان، گفت:  در بحث  تبدیلی نیز در همه‌ی حوزه های  صنایع تبدیلی، فرآوری و سردخانه ها  قائل به سرمایه‌گذاری در این استان هستیم؛ در حال حاضر یک ظرفیت ۵ هزار تنی سردخانه‌ای سرمایه گذاری شده و یک مجوعه سرمایه گذاری آبیاری نوین نیز از پروژه هایی است که در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.

 ساداتی‌نژاد در پایان گفت: به دلیل ظرفیت صنعتی در این  شهرستان در حوزه دانش بنیان نیز  آمادگی داریم که  مرکز تحقیقات کشاورزی  سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان نیز انجام دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید