Iranian Agriculture News Agency

۸۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه کشاورزان مصوب شد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در بودجه امسال ۸ هزار میلیارد تومان در حوزه بیمه کشاورزان مصوب شد که در صورت بروز خسارت به کشاورزان مشکلات آنها برطرف شود.

۸۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه کشاورزان مصوب شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، محمد جواد عسکری با اشاره به حرکت بر اساس نقشه راه در راستای تأمین امنیت غذایی اظهار داشت: در این راستا قوانینی که دارای ایراد و یا کهنه بود اصلاح شد.

وی از تصویب قوانین در راستای تأمین امنیت غذایی و رفع موانع تولید خبر داد و بیان کرد: این قوانین در حال عملیاتی شدن است و مشکلات بخش کشاورزی در ابعاد گوناگون برطرف می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خرید تضمینی محصولات کشاورزی را از دیگر مصوبات مجلس دانست و تصریح کرد: صادرات محصولات و ساماندهی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته که همگام، هماهنگ و همراهی با دولت طی مسیر می‌شود.

عسکری ظرفیت‌های کشاورزی ایران را منحصر به فرد دانست و خاطر نشان کرد: جمعیت 500 میلیون نفری مناطق پیرامونی ایران علاقه زیادی به محصولات کشاورزی ایران دارند که ظرفیت ویژه و قابل توجه است.

وی باتأکید بر حرکت بر اساس برنامه زمانبندی در راستای حمایت سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: بیش از 4 میلیون نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی در کشور وجود دارد و معیشت 40 درصد مردم کشور به بخش کشاورزی مرتبط هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه 25 درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش کشاورزی است تصریح کرد: هموار شدن مسیرهای حوزه کشاورزی بر اساس اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهد در اولویت است.

عسکری توسعه کشت محصولات مورد نیاز کشور از جمله آناناس، موز و دیگر میوه‌های گرمسیری را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: کشت این محصولات می‌تواند از واردات آنها و ارز بری جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و حمایت از سرمایه‌گذاران شده است خاطر نشان کرد: در زمینه مسائل بیمه کشاورزان امسال 8 هزار میلیارد تومان مصوب شده که اگر خسارتی به حوزه کشاورزی وارد شد مشکلات این حوزه برطرف شود و کشاورزان با میل و رغبت بتوانند ادامه فعالیت دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از هموار شدن مسیرهای حوزه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خبر داد و بیان کرد: ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک اتفاقات خوبی برای این حوزه رقم می‌خورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید