Iranian Agriculture News Agency

افتتاح طرح ایجاد سردخانه و بسته‌بندی خرما و رطب در دشتستان

مجتمع مدرن انبارداری و نگهداری موادغذایی سردخانه‌ای و بسته‌بندی خرما و رطب با اعطای تسهیلات ۲۸ میلیارد ریالی در شهرستان دشتستان به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح ایجاد سردخانه و بسته‌بندی خرما و رطب در دشتستان

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، به مناسبت هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان  دشتستان طرح ساخت سردخانه و بسته‌بندی خرما و رطب با حمایت و مشارکت ۲۸ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون از محل تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بهره برداری رسید.

 این طرح که به صورت مستقیم برای ۱۵ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده، نقش بسزایی در توسعه و بهبود ساختار تولیدات محصولات کشاورزی به‌خصوص برداشت محصول خرما به عنوان یکی از محصولات پرمصرف در سبد غذایی مردم و همچنین رونق اقتصادی بخش کشاورزی بوشهر ایفا می‌کند.

طرح مذکور از جمله طرح‌های شاخصی است که در راستای توسعه و رشد و ایجاد اشتغال پایدار با پرداخت تسهیلات بانکی اجرایی شده و با بهره‌برداری کامل از آن کمک شایان توجهی در جهت صادرات محصولات خرما و سایر محصولات کشاورزی به استان‌های همجوار و کشور‌های همسایه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

سرمایه‌گذار بخش خصوصی تاکنون ۹۰ میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری کرده است.

این طرح در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع با سوله مسقف با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع و با ظرفیت سالانه هزار تن در روستای اسلام آباد شهر سعدآباد ساخته شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید