Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد:

چهارهزار هکتار از اراضی استان تا پایان امسال به سیستم آبیاری نوین تجهیز می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: چهارهزار هکتار از اراضی استان تا پایان امسال به سیستم آبیاری نوین تجهیز می شود

چهارهزار هکتار از اراضی استان تا پایان امسال به سیستم آبیاری نوین تجهیز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ در هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با حضور محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس جمهور ، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در راستای جمع بندی پروژه های بهره برداری شده بخش کشاورزی در هفته جاری با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، معاونین، مدیران کل ادارات تابعه و شرکتهای وابسته، مدیران ۱۱ گانه شهرستان ها و مدیران ستادی در محل سالن جلسات این سازمان به صورت وبیناری برگزاری شد.

دراین نشست مجازی سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهاد لرستان گفت: دردولت سیزدهم توفیقات خوبی در حوزه کشاورزی دراستان لرستان حاصل شده و درسال گذشته برداشت گندم وتحویل آن به سیلوها۱۲۳ هزار تن آبی و دیم بوده اما امسال به ۲۷۰هزارتن افزایش یافته که معادل۱۲۰درصد افزایش است.

شاهرخی به طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد وگفت*: طرح جهش تولید دردیمزارهای از طرح‌های استراتژی وتوصیه های مهم مقام معظم رهبری است که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان در حال اجراست که سال اول آن انجام شده و در سال اول در هر هکتاراز مزرعه حدود ۲۰۰ کیلو گرم افزایش برداشت داشته ایم.

وی افزود: در طرح جهش دیمزار ها ستاد اجرایی فرمان امام که مشارکت فعالانه در این طرح دارند ودرزمینه ریزمغزی ها و کودها به صورت رایانه‌ای به کشاورزان پرداخت می شودو روی تناوب زراعی اعم از دانه‌های روغنی که توصیه مقام معظم رهبری نیز است پیش بینی می شود امسال رشد  قابل توجه ای داشته باشیم.

این مقام مسئول درادامه افزود: در دولت سیزدهم دو کار و بسیار مهم و موثر دراستان صورت گرفته است اول اینکه خرید گندم را از ۵۵۰۰ به ۱۱۵۰۰تومان افزایش یافت که همین کار باعث شده کشاورزان از اقتصاد معیشتی به اقتصادی نسبتٱ پایدار حرکت کنند و دومین اتفاق خوبی که صورت خواهد گرفت به این معنا که ۴۵ درصد قیمت کود ها در شرایط فعلی ارزان شده که درسال گذشته بعد از فصل کاشت قیمت ارزان شد اما امسال در قبل از کاشت شاهد کاهش قیمت هستیم که این باعث می‌شود کشاورز توان خرید را داشته باشد وبرافزایش تولید و درآمد کشاورزان تاثیر موثری داشته.

شاهرخی به افزایش جوجه ریزی اشاره کرد وگفت: درحوزه دام و طیور ما توانستیم تولید داخلی و مستقلی داشته باشیم و در این زمینه اقدامات مهمی ومطلوبی صورت گرفته است همچنین در استان رویکرد مقامات استانی به ویژه شخص استاندارد درحوزه کشاورزی حمایتی است و در حال حاضر در حوزه جوجه ریزی در ماه قبل ۲میلیون وسیصد هزار قطعه جوجه ریزی  داشتیم که با حمایت های شخص استاندار به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوجه ریزی رسیده است که علاوه بر نیازهای استان و بیست هزار و ۱۰۰ تن به استان‌های همجوار صادر می‌کنیم.

  وی افزود: تاپایان سال جاری ۴۰۰۰هکتار ازاراضی استان را به سیستم های نوین آبیاری تجهیز خواهیم کرد که این کار درگذشته بی سابقه بوده است.

 وی تصریح کرد: سعی ما این است در استان بتوانیم سطح اراضی آبی راتوسط سیستم آبیاری نوین توسعه دهیم، دولت نیز حمایت های حداکثری رانسبت به بهره برداران دراین حوزه خواهند داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید