Iranian Agriculture News Agency

آغاز بهره برداری از کارخانه تولید ۴۵ هزار تنی خوراک دام و طیور در ارومیه

همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت ، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی ، کارخانه تولید ۴۵ هزار تنی خوراک دام و طیوربا سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۸۵ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

آغاز بهره برداری از کارخانه تولید ۴۵ هزار تنی خوراک دام و طیور در ارومیه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان ارومیه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، کارخانه تولید ۴۵ هزار تنی خوراک دام و طیور واقع در فاز ۳ شهرک صنعتی کریم آباد شهرستان ارومیه افتتاح شد.

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در این آیین با اشاره به وجود اراضی مستعد و قابل کشت استان، بیان کرد: استان آذربایجان غربی با تولید بیش از ۵ درصد مجموع تولیدات کشاورزی کشور سهم مهمی در تامین امنیت غذایی پایدار کشور دارد.

وی کسب رتبه های برتر کشوری در تولیدات کشاورزی را مرهون زحمات کارشناسان و بهره برداران کشاورزی دانست و گفت: افتتاح و بهره برداری از طرح ها و پروژه های کشاورزی علاوه بر رونق اقتصادی منطقه در تداوم خدمت رسانی دولت مردمی به ملت خصوصا در برابر تحریم های ظالمانه اثر گذار خواهد بود.

اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین با اشاره به وجود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام در استان ابراز داشت: آذربایجان غربی با داشتن ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک رتبه سوم کشوری را داراست.

وی افزود: این استان سالانه با تولید ۵۳ هزار تن گوشت قرمز رتبه پنجم و تولید ۴۰۵ هزار تن شیرخام وهمچنین  ۱۰۹ هزار تن گوشت مرغ رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

کرامتی با اشاره به وجود ۴۲۰ هکتار مزرعه پرورش ماهی در استان ابراز کرد: آذربایجان غربی با تولید ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در بین استان های غیر ساحلی  دارای رتبه دوم کشوری است.

وی افزود: ظرفیت تولید سالانه کارخانه ۴۵ هزار تن است که از این میزان تولید ۲۵ هزار تن آن خوراک دام و ۲۰ هزار تن آن خوراک طیور است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: این کارخانه تمام اتوماتیک و مجهز به سیستم آر. تی. بی اجرای کامل الگوی صحیح مصرف انرژی بوده و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۲۵ نفر به طور مستقیم فراهم می شود.

گفتنی است همزمان با گرامیداشت هفته دولت ، ۶۴ پروژه عمرانی اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۱۹۳۵ میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانس  و به صورت همزمان فردا مورخه ۸ شهریورماه با حضور مقام عالی وزارت و مقامات استانی به بهره برداری می رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید