Iranian Agriculture News Agency

حمایت هدفمند و همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی

همایش آموزشی ترویجی معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اهواز برگزار شد

حمایت هدفمند و همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در  خوزستان، مدیر شرکت خدمات حمایتی  هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء منزلت شرکت به عنوان حامی تولیدکنندگان داخلی، ایجاد سازوکارهای مناسب برای دستیابی به اهداف طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص حمایت هدفمند و همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی ، ایجاد چشم اندازی برای کالا و خدمات تولید داخل در حوزه کودهای کشاورزی، معرفی کودهای باکیفیت و مطابق با استاندارد کشوری و قیمت مناسب به زارعین توسط کارگزاران و تقویت توان شرکت های داخلی تولیدکننده کودهای کشاورزی فاقد منابع انسانی جهت بازاریابی و فروش عنوان کرد.

سیف الله طاهری سهمیه کودی استان را بیش از 405 هزار تن عنوان و اضافه کرد: 132 هزار و 807 تن کود ازته، پتاسه و فسفاته  تاکنون وارد استان شده که 71 هزار و 330 تن از این میزان جهت کشت های تابستانه جذب شده است.

وی میزان موجودی کودها در انبارهای این شرکت را 55 هزار و 987 تن  برشمرد و تصریح نمود: این میزان ذخیره خوبی برای کشت های پاییزه می باشد.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشور نیز با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی  در حال حاضر جایگزین کردن کودهای آلی  و زیستی بجای کودهای شیمیایی می باشد اظهار داشت: 3 هزار و 500 کارگزار فعال در سطح کشور وجود دارد که بیش از 90 شرکت  خصوصی با شرکت خدمات حمایتی تفاهم نامه منعقد کرده اند.

سعیدی اضافه کرد: گیاه به مواد مغذی مختلفی جهت نیاز دارد که  این مواد علاوه بر کودهای یارانه ای که از طریق شرکت خدمات حمایتی توزیع می شود  از طریق کودهای غیر تکلیفی که در بازار آزاد موجود می باشد بدست می آید.

وی تصریح نمود: این همایش بیست و پنجمین همایش از سری 50 همایشی است که قرار است در سال جاری در سطح کشور برگزار شود.     

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید