Iranian Agriculture News Agency

رشد ۳۰۰ برابری توزیع نهاده های دامی در آذربایجان غربی

افزایش سه برابری میزان خرید گندم مباشرتی در استان

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی از رشد ۳۰۰ برابری میزان توزیع نهاده های دامی توسط اتحادیه تعاونی های دامداران در استان خبر داد.

رشد ۳۰۰ برابری توزیع نهاده های دامی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، میرجمال ساداتی مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت ، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم به صورت مباشری با اداره غله نسبت به سال گذشته ۳برابر شده است، سال گذشته میزان خرید گندم ۲۵هزار تن بود و امسال از زمان آغاز خرید تضمینی گندم به۸۳ هزار تن رسیده است.

ساداتی با توجه به ادامه خرید تضمینی گندم در استان و افزایش میزان خرید، اظهار کرد: ۳۲ مرکز خرید گندم تعاون روستایی در استان فعالیت دارد که به صورت مباشرتی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می کنند که تاکنون حدود ۴۰۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط مراکز خرید در سطح استان خریداری شده است و روند خرید همچنان ادامه دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی با اشاره به تخصیص سهمیه اقلام پر مصرف و اساسی تنظیم بازاری برای هیات های مذهبی و موسسات خیریه در ماههای محرم و صفر افزود: ۷۵۰ تن اقلام تنظیم بازاری از جمله برنج، گوشت مرغ و گوشت قرمز توسط این سازمان در سطح استان در بین هیات ها توزیع شده و این اقدام تا آخر اربعین ادامه دارد.

وی با  بیان اینکه۳۴۶  تشکل در قالب شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامی فعالیت دارند، یادآور شد: در سال جاری سه هزار و ۵۶۰ تن محصول کلزا به صورت تضمینی خریداری شد که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته و تمامی مطالبات کلزا کاران پرداخت شده است.

ساداتی با اشاره به تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی از جمله انواع کود، سموم و نهاده های دامی به اعضای شرکتهای تعاونی روستایی، کشاورزی و تولیدی استان ، اضافه کرد: اجرای کشت قراردادی گندم درسطح ۱۸هزارهکتار از مزارع بصورت پایلوت درسطح استان توسط سازمان تعاون روستایی و تشکیل اتاق اصناف در سطح ۱۷ شهرستان استان از دیگر اقدامات اجرایی این سازمان در سال زراعی جاری بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید