Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۶۰ هزار تن لیمو در بوشهر

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۳۰۰ هکتار باغ لیمو بارور در این استان بیش از ۶۰ هزار تن محصول لیمو ترش برداشت شود.

برداشت ۶۰ هزار تن لیمو در بوشهر

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، سمیه فرح بخش مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: سطح باغات لیمو ترش استان حدود ۴۲۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود از سطح ۳۳۰۰ هکتار باغ بارور در استان بالغ بر ۶۰ هزار تن محصول لیمو ترش برداشت شود.

وی با بیان اینکه لیمو ترش یکی از عمده‌ترین محصولات مرکبات باغات استان بوشهر است، افزود: ارقام لیموترش در باغات شامل لیموهای مکزیکن لایم و لیسبون و پرشین لایم است و شهرستان‌های جم، دشتی و دشتستان از بیشترین تولید لیمو ترش در استان برخوردار هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: وقوع خشکسالی و کم بارش در سال زراعی جاری موجب شد که درختان لیمو ترش از عملکرد قابل انتظار برخودار نباشند که با توجه به شرایط حادث شده، اتخاذ برنامه‌های ضروری در جهت بهره وری آب در باغات نظیر ترویج کودهای آلی و زیستی، تغذیه گیاهی مناسب در کارگاه‌های و برنامه‌های ترویجی آموزشی لحاظ شد.

باغبانی خاطر نشان کرد: محصولات لیموترش تولید شده در باغات علاوه بر تامین نیاز استان بوشهر، به بازارهای دیگر نقاط کشور نیز فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه فاکتورهای خشکی و شوری از عوامل تنش در باغات مرکبات است، عنوان کرد: استفاده از درختان مرکبات با پایه‌های مقاوم به تنش‌های محیطی، کاربرد کودهای آلی و مالچ و نیز مصرف بهینه و مناسب تغذیه گیاهی را از راهکارهای افزایش بهره وری در باغات است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: برداشت لیمو ترش در این استان از اوایل مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید