Iranian Agriculture News Agency

با اصلاح قیمت ها و تأمین نهاده‌ها ، تولید کم کم به جایگاه واقعی‌اش می رسد

معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان گفت: با اینکه دولت به مردم یارانه مواد پروتئینی و دامی داده است اما ظاهرا مردم این یارانه را خرج موارد دیگری کردند و در خرید مواد پروتئینی مصرف نکردند.

با اصلاح قیمت ها و تأمین نهاده‌ها ، تولید کم کم به جایگاه واقعی‌اش می رسد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،در نشستی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و معاونین و مدیران این سازمان با اصحاب رسانه در هفته دولت برگزار شد، اسماعیلی معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان گفت: با اینکه دولت به مردم یارانه مواد پروتئینی و دامی داده است اما ظاهرا مردم این یارانه را خرج موارد دیگری کردند و در خرید مواد پروتئینی مصرف نکردند.

وی در رابطه با کاهش مصرف مواد پروتئینی توسط مردم گفت: کاهش مصرف از سوی مردم به دلایل سلامتی و مجموعه‌های تولیدی استان نگران کننده ‌است.

اسماعیلی افزود: مجموعه‌های بزرگی در بخش تولید گوشت مرغ تخم مرغ و شیر در استان تأسیس شدند و با کاهش مصرف این مجموعه‌ها دچار مشکل می‌شوند.

وی در خصوص تنظیم قیمت دام و نهاده‌های دامی نیز گفت: در رابطه با اصلاح قیمت دام و تأمین نهاده‌ها برنامه ریزی‌هایی انجام شده است و در رابطه با تامین نهاده‌ها خوشبختانه مشکلات تولید کننده‌ها برطرف شده و کمترین فشار به بخش تولید وارد شده و قیمت کم کم به جایگاه واقعی‌اش رسیده است.

اسماعیلی در خصوص تولید مازاد بر مصرف مرغ در استان گفت: حدود ۲ هزار تن مرغ مازاد تولید شده در استان جمع آوری شده که حدود هزار تن توسط دولت خریداری شده و مابقی توسط خود تولید کننده ذخیره شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید