Iranian Agriculture News Agency

بیش از 12000هکتار مزارع شهرستان ارزوئیه به کشت ذرت اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کاشت ذرت در این شهرستان از اوایل تیرماه تا اواسط مردادماه انجام شده است.

 بیش از 12000هکتار مزارع شهرستان ارزوئیه به کشت ذرت اختصاص یافت.
 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان ، پور عبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه افزود: کاشت ذرت به صورت کاملا مکانیزه و با استفاده از دستگاه ردیف کار پنوماتیک انجام می شود.

پور عبدالله با بیان اینکه میزان بذر مصرفی درهرهکتار 25-30 کیلوگرم است، افزود: ارقام کاشته شده در این شهرستان در سال زراعی جاری شامل ارقام ایرانی وخارجی"704،LG ،هکتور،سیمون،آمریکن ژنتیک،هایپر،اینوه  و..... "است.

وی ابراز داشت: تا کنون در سطح بیش از 90درصد مزارع کشت صورت گرفته است وپیش بینی می شود سطح زیرکشت امسال به 12500هکتاربرسد و از این مجموع در سطح   4000 هکتار از مزارع به صورت آبیاری قطره ای وبا استفاده از نوارتیپ آبیاری می گردند.

وی تصریح کرد: در این شهرستان ذرت پس از طی دوره چهارماهه  واز آبان ماه برداشت میگردد و محصول ذرت در این شهرستان به صورت  علوفه ای و دانه ای تولید می گردد.

پور عبدالله خاطرنشان کرد: کشاورزان از مراکز و فروشگاههای  مجاز بذور خود را تهیه می کنند وقیمت هر کیلوگرم بذر ذرت ایرانی 65000-85000تومان وقیمت بذر خارجی از 220000تومان تا 330هزار تومان متغیر است.

وی در ادامه گفت: از جمله مشکلات ذرت کاران، بارندگیهای اوایل مردادماه و خسارت سیل در سطح 1400 هکتار به مزارع ذرت باعث تأخیر در کشت ذرت سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: با توجه به این شرایط، امکان تولید ذرت علوفه ای در سال زراعی جاری افزایش است و به منظور تغذیه بهینه مزارع ذرت واستفاده از کودهای پایه وتولید محصول با کیفیت، به کشاورزان به ازای هر هکتار 150 کیلوگرم سوپرفسفات تریپل و50 کیلوگرم دی فسفات آمونیم توزیع شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید