Iranian Agriculture News Agency

مایه کوبی رایگان دام و طیور در بیضا انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از مایه کوبی رایگان دام و طیور در این شهرستان در طول رزمایش تخصصی جهاد دامپزشکی خبر داد و گفت: در رزمایش شهید مدافع حرم سردار عبد الله اسکندی بیش از 17 هزار دوز واکسن مصرف شد.

مایه کوبی رایگان دام و طیور در بیضا انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه این رزمایش تخصصی با شعار خدمت رسانی بی منت به جامعه عشایری شهرستان بیضا برگزار شد، تصریح کرد: در این طرح دام های سبک عشایر علیه بیماری های آبله، شاربن، تب برفکی و بروسلا و طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه بر واکسیناسیون، 846 مورد مشاوره، معاینه و درمان دام و طیور عشایر، 70 نفر روز آموزش در زمینه بیماری‌های مشترک دام و انسان و کمک به آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار نیز در این رزمایش انجام شده است، افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و کشاورزی تخصصی در مناطق مشترک عشایری و روستایی نیز صورت گرفت.

وی ابراز کرد: رزمایش  تخصصی  جهاد دامپزشکی با همکاری جهاد کشاورزی، اداره دامپزشکی، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و کانون بسیج جامعه کشاورزی، امور عشایر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیضا با هدف تامین امنیت غذایی و ارتقاء بهره وری دام سبک و طیور عشایری اجرایی شد.

او اضافه کرد: فعالیت های قرارگاه محرومیت زدایی باید به حدی تقویت شود که به صورت شبکه ای نهادینه سه ماموریت اصلی یعنی "محرومیت زدایی"، "پیشگیری از بیماری های دام و طیور و مدیریت بیماری ها"، و " آموزش و ترویج پیشگیری و مبارزه با بیماری" اجرا شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید