Iranian Agriculture News Agency

کشت کاکتوس آپونتیا در مُهر توسعه می یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت کاکتوس آپونتیا در این شهرستان هشت هکتار است که با برنامه ریزی های انجام شده این سطح به 23 هکتار افزایش می یابد.

کشت کاکتوس آپونتیا در مُهر توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یوسف صفری با اشاره به اینکه طرح توسعه کشت آپونتیا در شهر خوزی از توابع شهرستان  مُهر به اجرا در می آید، تصریح کرد: با پرداخت 3 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به شرکت مجری طرح این کشت 15 هکتار افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه مزرعه مذکور اولین مزرعه کاکتوس آپونتیا در سطح استان فارس و بزرگ ترین مزرعه کشور به شمار خواهد آمد، اظهار کرد: شرکت مجری طرح در نظر دارد تا سطح هزار هکتار کشت کاکتوس را در جنوب استان فارس توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه به منظور بهبود فرایند مدیریت منابع آب همسو با حفظ سطح زیر کشت کشاورزی و افزایش ارزش افزوده درآمد حاصل از بخش کشاورزی، حمایت از طرح های اینچنین از اولویت های جهاد کشاورزی است، افزود: توسعه بخش کشاورزی در مناطق محروم با اولویت حفظ منابع آبی یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم است.

صفری با اشاره به کم آب بر بودن، کم‌ آفت بودن محصول و تناسب کاکتوس آپونتیا با اقلیم گرم و خشک شهرستان مُهر ابراز کرد: این گیاه علاوه بر مصارف دارویی در صنعت دارو، غذا محصولات آرایشی و بهداشتی مصارف ویژه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید