Iranian Agriculture News Agency

همزمان با هفته دولت

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۵۵ طرح کشاورزی در آذربایجان شرقی

عملیات اجرایی و بهره برداری از ۵۵ طرح کشاورزی آذربایجان شرقی با چهار هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال هزینه کرد همزمان با هفته دولت آغاز شد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۵۵ طرح کشاورزی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اشتغال پایدار برای یک هزار و ۱۷۴ نفر، تثبیت اشتغال پنج هزار و ۱۱۵ نفر و بهره مندی سه هزار و ۷۰۷ خانوار با افتتاح و آغاز عملیات این طرح ها محقق می شود.

۱۳ طرح صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی به ارزش یک هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال، هفت طرح در شهرک های صنعتی شامل گلخانه ای و باغبانی از محل اعتبارات ملی، خصوصی و بانکی به ارزش یک هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال، ۹ طرح دام و طیور از محل اعتبارات خصوصی و بانکی با ارزش ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۲ طرح در امور عشایری با اعتبارات استانی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال و ۲۴ طرح حوزه آب و خاک از محل اعتبارات ملی، استانی، خصوصی و بانکی  به ارزش یک هزار و ۲۴۵ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال، طرح هایی است که در هفته دولت در حوزه کشاورزی آذربایجان شرقی افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح و آغاز عملیات این طرح ها که رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و مدیران بخش کشاورزی نیز حضور داشتند گفت: باید به سمت کشاورزی مدرن و ارتقای این بخش حرکت کنیم و در این راستا، سازمان جهاد کشاورزی سهم بزرگی بر دوش دارد.

محمد کلامی بر امنیت غذایی و تامین مواد غذایی استراتژیک تاکید کرد و افزود: اگر در تامین مواد غذایی حساس و خودکفا نباشیم با بحران کوچ جهانی، دچار مشکل می شویم.

وی اضافه کرد: در بحث آب نیز، باید مدیریت بحران فعال تر شود چرا که در آینده و با تدام شرایط فعلی در حوزه آب، هیچ کشوری محصولات کشاورزی را صادر نخواهد کرد و اگر برنامه ریزی نکنیم به مشکل برخواهیم خورد.

کلامی به برنامه جوان سازی کشاورزان که از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست اشاره و اضافه کرد: با توجه به خلاق بودن جوانان و نیرو و انگیزه بالا در جوانان، این مهم باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی بر کشت گلخانه ای و کشت های جدید برای تامین مواد غذایی مورد نیاز تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید برای کشت محصولات با ارزش افزوده بالا برنامه ریزی کند تا ضمن ایجاد امنیت غذایی، اقتصاد روستاییان را پایدار و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید