Iranian Agriculture News Agency

50 درصد ارزش افزوده کشاورزی در بخش باغبانی است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 50 درصد ارزش افزوده کشاورزی در بخش باغبانی است و محصولات باغداران نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد.

50 درصد ارزش افزوده کشاورزی در بخش باغبانی است

به گزارش ایانا، محمدمهدی برومندی در مراسم کلنگ‌زنی گلخانه شرکت دشت میشان ملایر با بیان اینکه اقدامات دولت در راستای مردمی‌سازی تولید و مردمی‌سازی کشاورزی است، بیان داشت: بخش کشاورزی استان همدان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

وی افزود: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و در این جنگ هدف دشمن سفره‌های مردم است و با توجه به اینکه دشمن که در همه زمینه‌ها شکست خورده امنیت غذایی مردم را هدف قرار داده است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ۲۳ هزار هکتار گلخانه در کشور گفت: حدود ۴۰ هکتار گلخانه در استان همدان فعال است و ۱۱۲ هکتار نیز در دست ساخت است.

به گفته وی ۴۵۰ هکتار گلخانه در قالب شهرک‌های جدید در استان همدان در حال جانمایی است که حدود شش هزار هکتار سبزی و صیفی‌کاری در استان همدان در فضای باز است که باید با توجه به سیاست‌های این دولت، کشت‌های یاد شده به گلخانه منتقل شوند.

برومندی افزود: ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های مرغوب و درجه یک کشور زیر کشت سبزی و صیفی است و باید با ساخت گلخانه‌ها و بردن سبزی و صیفی در گلخانه با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این زمین‌ها را برای کشت محصولات راهبردی همچون گندم آزاد کرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به بحران آبی کشور یکی از برنامه‌های این دولت ساخت ۴۸ هزار هکتار گلخانه تا پایان سال ۱۴۰۴ است که با این اقدام ۳۰۰ هزار هکتار زمین بکر و ناب در کشور آزاد خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید