Iranian Agriculture News Agency

تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر به ۵۵۰۰ تن افزایش یافت

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افتتاح ۶ طرح پرورش ماهی در خلیج‌ فارس محدوده استان خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن این طرح‌ها تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر به ۵۵۰۰ تن افزایش می‌یابد.

تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر به ۵۵۰۰ تن افزایش یافت

 به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، تولید محصولات آبزی‌پروری یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که در این راستا طرح‌های مهمی از جمله پرورش میگو، ماهی، تولید و پرورش آرتمیا و کشت جلبک‌های دریایی به مرحله اجرا درآمده است.

استان بوشهر ظرفیت‌های قابل توجهی در عرصه آبزی‌پروری دارد به گونه‌ای که بیشترین مرز دریایی خلیج‌فارس در این استان استان و سواحل بکر آن قابلیت‌های مهمی برای سرمایه‌گذاری در عرصه پرورش آبزیان فراهم کرده است.

تولید محصول پرورش میگو 60 هزار تن هدف‌گذاری شده است

با توسعه طرح‌های پرورش میگو در استان بوشهر این استان به قطب پرورش این آبزی معرفی شده و این در حالی است که تولید این محصول تا 60 هزار تن هدف‌گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از توسعه طرح‌های پرورش میگو در نقاط ساحلی خبر داد و اظهار داشت: احداث شهرک شیلات پرورش میگو بندر عامری دیلم با یک‌هزار و 540 هکتار در دست اجرا است که عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه به مساحت 750 هکتار با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 200 میلیارد تومان در هفته دولت آغاز می‌شود.

علی باستین افزود: با اجرا این پروژه 9 هزار و 600 تن میگو پرورشی به ظرفیت تولید این محصول در استان بوشهر افزوده و زمینه اشتغال 700 نفر در استان فراهم می‌شود.

وی فراخوان واگذاری زمین پرورش میگو در جزیره شیف به مساحت 650 هکتار را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با اجرا این ‌پروژه ظرفیت تولید این آبزی، شش هزار تن افزایش می‌یابد.

برداشت محصول میگو از مزارع پرورشی استان آغاز شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر هم با بیان اینکه امسال 2.5 میلیارد قطعه بچه میگو در شش هزار و 460 هکتار استخرهای پرورشی این استان ذخیره سازی شد خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود 33 هزار تن میگو پرورشی برداشت شود.

علی بازدار 12 سایت پرورش میگو در استان بوشهر را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه 80 درصد میگو پرورشی تولیدی در استان بوشهر صادر می‌شود این صنعت نقشی مهم در اشتغال، رونق اقتصادی و ارزآوری دارد.

وی استخرهای پرورشی در استان را 5 هزار و 440 استخر دانست و تصریح کرد: اکنون برداشت محصول میگو از مزارع پرورشی استان آغاز شده و تا نیمه آبان ادامه دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر باتأکید بر تاثیرگذاری شیلات در زمینه تولید، اشتغال و توسعه بیان کرد: اکنون 30 هزار هکتار از زمین‌های ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافته و زمینه تولید بیش از 60 هزار تن میگو در استان برای سال‌های آینده فراهم کرده است.

16 طرح پرورش ماهی در قفس اجرایی شده است

بازدار پرورش ماهی در قفس، صدف، زالو، جلبک و آرتمیا را از دیگر محصولات دریایی و پرورشی دانست و با اشاره به پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس خاطر نشان کرد: 16 طرح پرورش ماهی در قفس با 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قالب نصب 60 قفس در دریا و زمینه تولید 2 هزار و 500 تن ماهی پرورشی گونه سی‌باس اجرایی شده است.

وی از افتتاح 6 طرح پرورش ماهی در خلیج‌فارس محدوده استان خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن این طرح‌ها تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر به 5500 تن افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر این پروژه‌ها شامل شش طرح پرورش ماهی در قفس است که با ظرفیت 3 هزار و 500 شامل 5 طرح به ظرفیت 500 تن و یکی از این طرح‌ها به ظرفیت یک تن در قالب 24 قفس با سرمایه‌گذاری 370 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

بازدار ادامه داد: افزون بر این 3 طرح پرورش ماهی در کنگان و سیراف هر کدام به ظرفیت 10 تن با ایجاد اشتغال 5 نفر فعال شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید