Iranian Agriculture News Agency

گزارش عملکرد اداره کل غله مازندران بمناسبت هفته دولت؛

خرید 83 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی/ پرداخت 911 میلیارد تومان به گندمکاران

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: امسال 83 هزار و 316 تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری شد،

خرید 83 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی/ پرداخت 911 میلیارد تومان به گندمکاران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عباسعلی وفایی نژاد درباره مهمترین و شاخص ترین اقدامات انجام شده اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در یکسال گذشته دولت سیزدهم، اظهار کرد: با توجه به سیاست های حمایتی دولت از جمله افزایش 130 درصدی قیمت پایه خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل شاهد رشد 19 درصدی خرید تضمینی گندم مازاد برمصرف کشاورزان مازندرانی بودیم.

وی با بیان اینکه امسال 83 هزار و 316 تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری و 911 میلیارد تومان بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شد، گفت: سال گذشته 67 هزار تن گندم، 8 هزار و 706 تن دانه روغنی کلزا و یک هزار و 604 تن سویا از کشاورزان استان خریداری شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه پروژه بازسازی دو انبار کالاهای اساسی شهرستان های فریدونکنار و بابل هر کدام به ظرفیت 20 هزار تن با اعتبار 250 میلیارد ریال از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام و در حال بهره برداری است، افزود: اخذ مجوز ایجاد و ساخت اولین مخازن 25 هزار تنی ذخیره سازی روغن خام خوراکی در شهرستان نکا از دیگر اقدامات این اداره کل در یکساله دولت سیزدهم بود.

وفایی نژاد با بیان اینکه مازندران تنها استانی است که حمل و توزیع یکپارچه آرد یارانه ای نوع 1 و 2 به صورت یکپارچه را اجرا کرد، افزود: از ابتدای سال قبل تاکنون 7 میلیون و 754 هزار و 728 کیسه آرد یارانه ای نوع 1 و از دی ماه سال گذشته تاکنون نیز 3 میلیون و 37 هزار و 269 کیسه آرد یارانه ای نوع 2 براساس خرید آرد صورت گرفته از مبدا کارخانجات آرد توسط شرکت حمل و نقل خلیج فارس به مقصد نانوایی های استان توزیع شد.

وی ادامه داد: برای تنظیم بازار کالاهای اساسی از ابتدای سال قبل تاکنون 9 هزار و 44 تن شکر و 3 هزار و 477 تن برنج توسط این اداره کل در استان توزیع شد.

این مسوول با اشاره به استفاده از ظرفیت بنادر شمالی برای تامین کالاهای اساسی برای بی اثر کردن تحریم ها، درباره واردات گندم و روغن خوراکی از طریق این بنادر، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 90 هزار و 620 تن گندم و 87 هزار و 746 تن روغن خام خوراکی از طریق بنادر امیرآباد، نوشهر، نکا و فریدونکنار وارد کشور شد.

وی گفت: سال قبل نیز 391 هزار و 597 تن گندم و 100 هزار و 81 تن روغن خام خوراکی از این بنادر به استان وارد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید