Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین خبر داد:

رشد ۲۰۰ درصدی توزیع انواع نهاده های دامی در استان قزوین

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: توزیع انواع نهاده های دامی در استان طی ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰۰درصدی داشته است.

رشد ۲۰۰ درصدی توزیع انواع نهاده های دامی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین سعید ابیت ضمن گرامیداشت هفته دولت افزود: با توجه به نیاز واحدهای تولیدی به نهاده های دامی؛ این اداره کل نسبت به افزایش حجم ذخیره سازی نهاده های دامی از ۲۸۰۰۰ تن به ۶۰۰۰۰ تن اقدام کرده است

وی اظهار داشت: درهمین راستا طی 5 ماه نخست سال جاری ۸۴ هزار تن انواع نهاده در واحد های تولیدی توزیع که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

ابیت خاطر نشان کرد: تامین، نگهداری و توزیع نهاده های دامی و تنظیم بازار محصولات پروتئینی از طریق خرید مازاد تولیدات واحدهای دامپروری (مرغ و گوشت قرمز) و همچنین توزیع محصولات مذکور در مواقع کمبود در بازار از مهمترین وظایف این اداره کل است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین در ادامه در خصوص ذخیره سازی محصولات پروتئینی گفت: در سال جاری با افزایش ظرفیت سردخانه ای از هزار تن به ۴۵۰۰ تن (افزایش ۴۵۰ درصدی) شرایط مناسبی برای ایجاد ذخایر استراتژیک مرغ و گوشت توسط این اداره کل ایجاد شد و در حال حاضر استان دارای ذخایر خوبی می باشد.

ابیت با اشاره به اینکه با توجه به مازاد مرغ در بعضی مواقع در بازار و همچنین جلوگیری از زیان مرغداران؛ این اداره کل اقدام به خرید و ذخیره سازی مرغ مازاد از مرغداران می کند گفت: در همین راستا؛ ۶۶۰ تن مرغ مازاد واحدهای مرغداری استان خریداری شده که با رشد ۴۰۰ درصدی نسبت به کل سال گذشته بوده است.

وی گفت: با توجه به انباشت گوساله های پرواری در سطح استان، این اداره کل نسبت به خرید ۶۳۵۲ راس دام سبک و سنگین از آذر ماه سال گذشته تاکنون اقدام کرده است.

ابیت اضافه کرد: همچنین تاکنون مبلغ 145میلیارد تومان و میزان ۴۰۰۰ تن جو به واحد های دامداری پرداخت شده که این امر علاوه بر جلوگیری از ضرر و زیان دامداران موجب تامین سرمایه در گردش مناسبی برای ادامه فعالیت واحد های مذکور شده و کلیه گوشت های استحصالی بعنوان ذخایر در سردخانه های تحت پوشش اداره کل پشتیبانی در سطح کشور ذخیره‌سازی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید