Iranian Agriculture News Agency

در جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان مطرح شد:

احداث بیش از 110 هکتار گلخانه جدید در استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از آغاز عملیات اجرایی بیش از 110 هکتار گلخانه و بهره برداری بیش از 27 هکتار گلخانه جدید در طول 8 ماه گذشته خبر داد.

احداث بیش از 110 هکتار گلخانه جدید در استان البرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، در پنجمین جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، عبدالرضا روشن نژاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، به مرور مصوبات نشست پیشین و تشریح اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تعهدات تکلیفی  طرح توسعه گلخانه ها پرداخت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه از آغاز ابلاغ طرح تحولی توسعه گلخانه ها، عملیات اجرایی بیش از 110 هکتار گلخانه آغاز شده است، از بهره برداری بیش از 27 هکتار گلخانه جدید در طول 8 ماه گذشته خبر داد و افزود: این در حالی است که در طول 40 سال گذشته تا کتون 372 هکتار در استان ایجاد شده و سهمیه تعیین شده برای توسعه گلخانه های استان  از سوی وزارت جهاد کشاورزی (هکتار) در سال جاری 50 هکتار بوده است.

روشن نژاد با بیان اینکه صدور سند حقابه برای متقاضیانی که از چاه آب مشاع بهره برداری می کنند، فرایند صدور مجوز ها را کوتاه می کند، تصریح کرد: تخفیف تعرفه های نظام مهندسی به عنوان بسته حمایتی، می تواند مشوق بسیار خوبی برای کشاورزان باشد.

دکتر مجتبی عبداللهی، استاندار البرز و رئیس ستاد توسعه کشت های گلخانه ای استان، توسعه گلخانه ها در استان را یکی از راهکارهای اجتناب ناپذیر برای صرفه جویی در مصرف آب و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی دانست و افزود: علاوه بر مزایای بی شمار توسعه کشت گلخانه ای و نقش آن در اشتغالزایی و ثروت آفرینی، برای جلوگیری از خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی ناگزیر به توسعه کشت های گلخانه ای در استان هستیم.

دکتر عبداللهی با اشاره به اهمیت توسعه کشت های گلخانه ای در استان بر اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت ویژه از متقاضیان کشت گلخانه ای و ارائه بسته های تشویقی توسط دستگاه های اجرایی متولی امر تأکید کرد.

استاندار البرز با اشاره به ضرورت ساماندهی آب در اقصی نقاط استان تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که محله های دارای فشار آب کمتر مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس ستاد توسعه کشت های گلخانه ای استان یادآور شد: با توجه به شرایط کم آبی استان البرز و لزوم صرفه جویی در مصرف آب، کمک کنید کشاورزان شیوه کار خود را از کشت سنتی در فضای باز به گلخانه ای تغییر دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید