Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور مطرح کرد:

مسئله گشایی رویکرد اصلی در جهاد کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: رویکرد اصلی که در سازمان جهاد کشاورزی این استان دنبال می شود بحث مسئله گشایی است و اینکه کمک کنیم تا مشکلات متعددی که تولید کنندگان و بخش کشاورزی با آن مواجه اند حل بشود.

مسئله گشایی رویکرد اصلی در جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در حاشیه میز خدمت که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در مصلای نماز جمعه ی شیراز واقع در حرم حضرت احمدبن موسی (ع) برپا شده بود، تصریح کرد: در صورت عدم وجود روحیه جهادی برای حل مسائل، خیلی از مشکلات به بن بست می رسد از این رو در گام نخست مسئله گشایی برایمان مطرح است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگر واقعا مسائلی با موانعی مواجه بود و قابلیت حل نداشت باید ارباب رجوع را با روی گشاده اغنا و توجیه کرد، افزود: معتقدم تکریم مردم می‌تواند برای کارهای ما خیر و برکت داشته باشد، مکررا به همکارانم عرض کردم که حتی اگر ارباب رجوع مشکلی دارد و ما قادر به حل آن نیستیم حتما رویکرد اغنا سازی را دنبال کنند.

به گفته وی؛ اغنا سازی به معنای گفتگوی همراه با صبر و سعه صدر با مراجعه کننده است به نحوی که مستندات قانونی، تبصره ها و آئین نامه های اجرایی را توضیح داد تا دلایلی را که شائبه غیر قانونی بودن کار دارد برای ارباب رجوع روشن شود.

دهقان پور با تاکید بر اینکه ما باید در چهار چوب قانون حرکت کنیم، اظهار کرد: همواره به همکاران توصیه می کنم می توانند با رویکرد اغنا سازی، توجیه فرد و صرف وقت بیشتری ارباب رجوع را به موانع کار آشنا کنند.

او با بیان اینکه در هفته‌ی دولت  قسمتی از خدماتی که توسط کارگزاران نظام در سطح  ملی، استانی، شهرستان و حتی در سطوح پائین تر ارائه می شود را به مردم عزیز مان ارائه می کنیم، اضافه کرد: یکی از مصادیق ارایه خدمت این است که ما نیازها و مشکلات مردم را رو در رو و از نزدیک احصا کنیم، با آنها ارتباط برقرار کنیم و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا بشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس میز خدمت را یکی از ابزارهای موثر در تقویت ارتباط مردم و مسئولین دانست و بیان کرد: بر اساس دستور استاندار محترم تمامی دستگاه های اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی در این مکان مقدسی گرد هم آمده اند تا ارائه خدمت کرده و کمک کنند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

دهقان پور با اشاره به اینکه فلسفه وجودی این جلسات ارتباط رودرروی مسئولین و مردم است، گفت: قطعا این ارتباط می تواند کمک کند به توسعه فضای همدلی و یک فضای مبتنی بر اعتماد و سرمایه اجتماعی را افزایش بدهد.

او افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این میز خدمت انجام می شود این است که مسئولین با نقاطی که احساس می شود مشکلاتی وجود دارد و هنوز مرتفع نشده است آشنا شده و سعی و همت بیشتری برای رفع سریع تر آن می گمارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار امیدواری کرد با اقدامات اینچنینی که انجام می شود، اعتماد متقابل بین مردم و مسئولین و آن خدمت صادقانه‌ای که از مسئولین در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به طور ویژه انتظار می رود، تحقق پیدا کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید