Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تسهیل سرمایه گذارای در بخش کشاورزی عملیاتی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به مناسبت هفته دولت ایجاد اشتغال پایدار با حمایت از سرمایه گذاران در کردستان با احداث شهرک صنعتی پیگیری و در مرحله عملیاتی شدن‌ است.

تسهیل سرمایه گذارای در بخش کشاورزی عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان،  پیمان اسکندری در تور خبری بازدید از پروژه‌های گلخانه ای شهرستان مریوان اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار از جمله شهرستان مریوان بمنظور توسعه در این مناطق ضروری است.

اسکندری در بازدید از کارخانه ژینا ژینانوش روژهه لات گفت: این کارخانه یکی از زیر مجموعه های برند ایستک است که درزمینه آبمیوه ؛کنسانتره میوه ؛پوره وعصاره مالت فعالیت دارد که درحال حاضرخط انواع آبمیوه فعال وخطهای کنسانتره وپوره نیزراه اندازی شده وخط عصاره مالت نیزدارای پیشرفت فیزیکی ۹۵درصداست.

وی استفاده از محصولات باغی و ایجاد درآمد برای کشاورزان این منطقه را یکی از نقاط قوت کارخانه ژینا نوش عنوان کرد و ادامه داد: درسال گذشته بیش از۱۵۰۰تن انگور؛بیش از۱۰۰تن گوجه فرنگی وبیش از۱۰۰تن اناردریافت داشته وبه کنسانتره وپوره تبدیل نموده است.

اسکندری بیان داشت: با توجه به گستردگی بخش‌های مختلف کشاورزی و همچنین قرارگیری این حوزه در محور تولید اقتصاد کشور می‌توان با نگاهی عمیق و برنامه ریزی دقیق به توسعه ظرفیت اشتغالزایی دست یافت.

کارخانه ژینا نوش درزمینی به مساحت حدود۱۰هکتاراحداث گردیده و تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیاردتومان هزینه داشته که درصورت به بهره برداری رسیدن بیش از ۳۰۰ نفراشتغال زایی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید