Iranian Agriculture News Agency

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم شهر کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: اجرای دستور تخریب 14 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی حریم شهر کازرون صورت گرفت.

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم شهر کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اشاره به اینکه اقدام مذکور در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان کازرون انجام شده است، تصریح کرد: در این اقدام  ۷۰ متر ساختمان و ۳۵۰۰ متر دیوار کشی و محوطه سازی تخریب و سه هکتار زمین کشاورزی به چرخه تولید برگشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۷۶ متر ساختمان با دستور قضایی دادستان شهرستان کازرون در راستای اجرای ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، توسط مالک تخریب شده است، افزود: صیانت از اراضی زراعی و باغی و جلوگیری از تفکیک و تغییر کاربری های غیر مجاز حسب قانون بر عهده جهاد کشاورزی است.

او اظهار کرد: در این عملیات نماینده دادستان، یگان امداد فرماندهی نیروی انتظامی، گشت تخلفات شهرداری و کارشناسان اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون همکاری داشته اند.

رشیدی با تاکید بر اینکه هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و اراضی خارج از طرح هادی روستا و محدوده قانونی شهر خلاف قانون است، ابراز کرد: این تخلفات علاوه بر حکم قضایی مبنی بر تخریب شامل جریمه نقدی نیز می شود، شهروندان قبل از اقدام به خرید زمین، حتما استعلام‌های لازم در خصوص کاربری اراضی را از مراجع ذی‌ربط بگیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید