Iranian Agriculture News Agency

کاهش جوجه ریزی در مرغداری های چهارمحال و بختیاری

مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش قیمت مرغ و کاهش تقاضا گفت: میزان جوجه‌ریزی نیز متناسب با تقاضا در استان تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

کاهش جوجه ریزی در مرغداری های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسن  رحمانی با اشاره به اینکه مشکلی بابت تولید مرغ و جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری و بختیاری وجود ندارد، اظهار کرد: در تیرماه سال‌جاری با کاهش جوجه‌ریزی در استان به‌علت کاهش تقاضا مواجه بودیم، اما در مردادماه وضعیت جوجه‌ریزی مطلوب بود.

مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ به‌علت اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بود، افزود: افزایش قیمت مرغ، موجب کاهش تقاضا شد، بنابراین میزان جوجه‌ریزی نیز متناسب با تقاضا در استان تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ توسط دولت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، گفت: اما اکنون به‌علت تولید بالاتر از نیاز، مرغ با قیمت ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار چهارمحال و بختیاری عرضه می‌شود و این مسئله باعث ایجاد ضرر و زیان برای مرغداران می‌شود، اما اجازه ندادیم جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها متوقف شود.

رحمانی با اشاره به اینکه در گذشته روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ تن مرغ در چهارمحال و بختیاری کشتار و مصرف می‌شد، بیان کرد: اکنون میزان کشتار مرغ  در استان ۵۰ تا ۶۰ تن و مازاد  بر نیاز استان است.

مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان عنوان کرد: مشکلی بابت تولید و جوجه‌ریزی در استان وجود ندارد، صادرات مرغ می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید