Iranian Agriculture News Agency

کشت های گلخانه ای در سامان توسعه می یابد

اعظم شیخ سامانی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان از عزم جدی برای توسعه‌ی کشت‌های گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

کشت های گلخانه ای در سامان توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، اعظم شیخ سامانی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان از عزم جدی برای توسعه‌ی کشت‌های گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: شهرستان سامان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود و می‌توان برای برون رفت از بحران کم‌آب و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن، کشت  گلخانه‌ای را توسعه داد.

شیخ سامانی افزود: با رصد وضعیت بازار سعی بر این است تا تولید انواع محصولات گلخانه‌ای مورد توجه قرار گیرد که در بازدید از بخشی از این گلخانه‌ها متوجه تنوع تولید از گل رز تا محصولات با ارزشی همچون انگور گلخانه ای شده‌ایم.

وی پایین بودن مصرف آب و افزایش راندمان تولید را از مزایای کشت گلخانه‌ای اعلام کرد و گفت: آنچه مقصود و مورد تاکید ما است افزایش عملکرد در واحد سطح در کشت گلخانه‌ای به ازای آب مصرفی است.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان در پایان اضافه نمود: انجام اقداماتی همچون برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و اطلاع رسانی در راستای تشویق و ترغیب کشاورزان در این مسیر در دستور کار مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان خواهد بود.

سمیرا بهامیر کارشناس باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان با اشاره به اهمیت توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای تصریح کرد: در حال حاضر ۴ گلخانه‌ به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع در سطح شهرستان وجود دارد و با توجه به اهمیت کشت گلخانه‌ایی نیز ۱۲۷۰۰ مترمربع نیز گلخانه در حال احداث می‌باشد و همچنین دو مجتمع گلخانه ای زرین دنا و حجت آباد نیز به مساحت ۸۰ هکتار در حال پیگیری جهت اخذ مجوزات می‌باشد.

وی به عمده محصولات تولیدی در گلخانه‌های فعال شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: در این واحدها ۵۰ تن انواع سبزی و صیفی‌، ۲۸۰ هزار گل شاخه بریده رز، ۵۰ هزار اصله نهال و ۵۰۰ هزار پایه پیوندی رز تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید