Iranian Agriculture News Agency

فرقانی خبر داد:

خرید دو هزار و ۴۵۲ تن گندم از کشاورزان شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: تاکنون دو هزار و ۴۵۲ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

خرید دو هزار و ۴۵۲ تن  گندم  از کشاورزان شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  ابراهیم فرقانی در حاشیه بازدید از مرکز خرید گندم در حومه شهرستان تبریز طی سخنانی اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد گندم شهرستان تبریز برداشت شده است و مابقی نیز طی روزهای آینده برداشت می شود.

وی اضافه کرد: تا امروز بیش از ۱۱ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم در شهرستان تبریز برداشت شده است.

فرقانی افزایش سطح زیر کشت و  تامین امنیت غذایی مردم را مهمترین هدف جهاد کشاورزی  تبریز دانسته و افزود:  وضعیت ذخیره گندم شهرستان تبریز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امسال خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری را داراست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود تصریح کرد:جهش در تولید کالاهای اساسی در دیمزارهای کشور نیز از جمله طرح هایی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم و ستاد اجرایی فرمان امام در حال اجرا است که در این میان گندم در اولویت تولید قرار گرفته و شرایط تولید این محصولات در دیمزارها مهیا شده است.

فرقانی اضافه کرد:  محصول گندم از مهم‌ترین غلات است که قوت غالب مردم جهان به‌شمار می‌رود و به عنوان یکی از تولیدات استراتژیک و اساسی کشور و حتی جهان محسوب می‌شود لذا خودکفایی در میزان برداشت و تولید این محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در خاتمه سخنان خود قیمت خرید تضمینی گندم با احتساب یک درصد افت مفید و چهار درصد افت غیرمفید را ۱۰۵ هزار ریال عنوان کرد و ادامه داد: مبلغ ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان جایزه تحویل هر کیلو گندم به قیمت پایه خرید تضمینی افزوده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید