Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۴۰ درصدی تخریب تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان اصفهان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۰ درصدی تخریب تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محمد تقی فرهادی گفت: از ابتدا سال تاکنون یک هزار و ۸۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز مطابق با اجرای حکم قوه قضاییه در استان اصفهان تخریب شده که این آمار نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او عنوان کرد: یک هزار و ۸۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان اصفهان نزدیک به ۱۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان را تحت تصرف خود قرار داده بود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: عمده تخریب این تغییر کاربری غیرمجاز‌ اراضی در حوضه زاینده رود، شهرستان اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، لنجان، مبارکه و نجف آباد است و همچنین در شهرستان‌های کاشان و شهرضا شرایط به علت خشکسالی و مسائل اقتصادی حادتر است.

فرهادی تصریح کرد: از ابتدای سال پنج هزار و ۳۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان اصفهان شناسایی شده است که یک هزار و ۸۶ مورد از این تعداد اجرای حکم شده، بیش از یک هزار و ۱۰۰ مورد نیز در قالب قانون آماده اجرا حکم است و مابقی در حال پیگیری خواهد بود.

او افزود: از طریق‌های مختلف مانند دیوارنویسی، نصب تابلو و رسانه‌ها اطلاع رسانی کرده‌این و سعی در جلوگیری از این نوع ساخت و ساز‌ها داریم و هشدار‌های لازم را نیز به مردم رسانده‌ایم هرچند که صد در صد قانون را نمی‌توان اطلاع رسانی کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: به علت حساسیت تغییر کاربری اراضی در بخش اقتصادی ممکن است برخی ادعا کنند که اطلاع رسانی نشده است اما سعی ما در این است که موضوع را از راه های مختلف در استان اطلاع رسانی کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید