Iranian Agriculture News Agency

خدائی در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای طرح کنترل بیولوژیک در مزارع پنبه در شهرستان خداآفرین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین از اجرای طرح کنترل بیولوژیک در مزارع پنبه در شهرستان خداآفرین خبر داد.

اجرای طرح کنترل بیولوژیک در مزارع پنبه در شهرستان خداآفرین

علی خدائی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی افزود: مدیریت تلفیقی آفات یک رویکرد گسترده‌ای است که شیوه‌های کنترل اقتصادی آفات را ادغام می‌کند. هدف این روش کاهش جمعیت آفات به زیر سطح آسیب اقتصادی است. در این راستا عملیات کنترل بیولوژیک با استفاده از حشرات مفید از جمله زنبورهای تریکو گراما و براکون در مزارع پنبه سطح شهرستان خداآفرین در کنار استفاده از سایر روش‌های کنترلی آفات بر علیه کرم قوزه پنبه که از آفات بسیار مخرب محصول پنبه محسوب می شود، انجام شد.

وی در ادامه افزود: سطح زیر کشت پنبه در سال زراعی جاری در شهرستان خداآفرین 1200 هکتار است و کنترل تلفیقی آفات این محصول تاکنون با موفقیت انجام شده است که این امر منجر به افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین افزایش کیفیت محصول پنبه تولیدی شهرستان خداآفرین خواهد شد.

خدایی با بیان اینکه در حال حاضر یک واحد انسکتاریوم پرورش زنبور تریکو گراما و یک واحد انسکتاریوم پرورش زنبور براکون در شهرستان خداآفرین فعال است گفت: زمان رهاسازی با استفاده از تله‌های فرمونی تعیین و سپس رهاسازی زنبور تریکوگراما در پنج مرحله و زنبور براکون در دو مرحله در مزارع پنبه شهرستان خداآفرین انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید