Iranian Agriculture News Agency

پور حیدر در گفتگو با ایانا خبر داد:

برداشت بیش از یک هزار و 422 تن عسل در شهرستان ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از شروع برداشت عسل در شهرستان ورزقان خبر داد.

برداشت بیش از یک هزار و 422 تن عسل در شهرستان ورزقان

سعید پورحیدر در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از تعداد 111 هزار و 384 کندوی مدرن و سنتی یک هزار و 422 تن عسل، 48 تن موم و بره موم و تقریباً 2 تن گرده گل تولید و به مراکز مصرف صادر شود.

 وی افزود: شهرستان ورزقان با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و دارا بودن پوشش گیاهی مناسب و به علت تنوع بالای گیاهان دارویی عسل تولیدی در این شهرستان، ارزش غذایی بالایی داشته و از کیفیت مطلوب برخوردار است.

 پور حیدر گفت: شهرستان ورزقان با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و دارا بودن پوشش گیاهی مناسب و به علت تنوع بالای گیاهان دارویی عسل تولیدی در این شهرستان ارزش غذایی بالایی داشته و از کیفیت مطلوب برخوردار است و به همین خاطر بازار مناسبی در خارج از شهرستان جهت عرضه عسل و تولیدات جانبی وجود دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: اشتغال‌زایی پرورش زنبورعسل در شهرستان ورزقان یک هزار و 746 نفر به‌صورت مستقیم و تعداد یک هزار و 183 نفر به‌صورت غیرمستقیم است که در فروش و تهیه لوازم زنبورداری مشغول می‌باشند.

 پور حیدر اضافه کرد: متأسفانه فعلاً در شهرستان ورزقان صنایع بسته‌بندی عسل و تولیدات جنبی آن وجود ندارد و تولید شهرستان به‌صورت فله‌ای و یا به‌صورت بسته‌بندی نامتعارف به فروش می‌رسد ولی امید است در آینده نزدیک با تکمیل یک کارگاه بسته‌بندی در شهرستان که مجوزهای لازم را اخذ نموده است دیگر شاهد فروش به‌صورت فله‌ای نباشیم و بدین طریق ارزش‌افزوده محصول تولیدی نیز افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید