Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

گزینش افرادجهادی از هر لحاظ بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی بخش کشاورزی را فراهم می سازد

گردهمایی سراسری هسته های گزینش وزارت جهاد کشاورزی با حضورامینی راد استاد هسته گزینش وزارت جهاد کشاورزی و مدیران گزینش سازمان جهاد کشاورزی شمالغرب کشور در مرکز آموزش تحقیقات استان اردبیل برگزار شد.

گزینش افرادجهادی از هر لحاظ بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی بخش کشاورزی را فراهم می سازد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، نادر تقی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل که در گردهمایی سراسری هسته های گزینش وزارت جهاد کشاورزی که با حضورامینی راد استاد هسته گزینش وزارت جهاد کشاورزی و مدیران گزینش سازمان جهاد کشاورزی شمالغرب کشور در مرکز آموزش تحقیقات استان برگزار شده بود با اعلام این خبر افزود:  استان اردبیل یکی از شمالی ترین استانهای کشور است که یک و نه صدم مساحت کل کشور را تشکیل می دهد و یک میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت دارد . این استان 120 هزار خانوار بهره بردار دارد که 4 در صد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است . 

این مقام مسئول افزود: سالانه در این استان بیش از 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از غلات گرفته تا دانه های روغنی و گیاهان علوفه ای تولید می شود . این استان در تولید بسیاری ازمحصولات کشاورزی رتبه یک تا هفتم را به خود اختصاص داده است به گونه ای که در تولید بذر ذرت و سیب زمینی و عسل رتبه بر تر را دارد . این استان در تولید گندم رتبه هفت کشوری را داراست . 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل درادامه سخنان خود افزود: در سال زراعی جاری تا کنون بیش از 218 هزار تن گندم از کشاورزان گندمکار خریداری شده است که پیش بینی می شود میزان گندم خریداری شده از کشاورزان به بیش از 400 هزار تن برسد . تا این لحظه 2500 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران از بابت تحویل محصول تولیدیشان به مراکز خرید پرداخت شده است . 

تقی زاده ادامه داد : استان اردبیل صادرات محور است که علاوه بر تامین نیاز داخلی خود در محصولات مختلف زراعی و دامی مازاد خود را به استانهای آذربایجان شرقی و قزوین و تهران و .... صادر می کند . سالانه در این استان بالغ بر 800 هزار تن سیب زمینی تولید می شود که از این لحاظ رتبه دوم کشوری را بعد از همدان به خود اختصاص داده است . 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: همه این موفقیت ها در سایه زحمات دست اندرکاران هسته گزینش سازمان های جهاد کشاورزی استانها و  وزارت جهاد کشاورزی تحقق می یابد که با گزینش نیروهای متعهد و متخصص زمینه های رشد و بالندگی بخش کشاورزی کشور را فراهم می سازند . گزینش با تایید انسان‌های خیرخواه، باید اصلاح‌گر بوده و به سمت تکمیل برود از این رو گزینش کار بسیار پیچیده‌ای در حوزه انسانی دارد

وی با اشاره به این‌‎که در کشور هر زمان نیاز به حرکت جهادی است از افراد جهاد کشاورزی استفاده شده، افزود: افرادی که در این حوزه هستند باید شاخص‌های لازم وتوانمندی‌های کافی را از ابعاد مختلف داشته تا بتوانند ادامه دهنده این راه باشند. 

در ادامه حجت الاسلام اکبر اکبری افزود: گزینش یکی از مهمترین مولفه های رشد و بالندگی کشور محسوب می شود . در نظام آفرینش کائنات اولین گزینش گر و انتخاب گر خداوند عزوجل است که با آفریدن انسان و دمیدن روح ملکوتی خود از وی اشرف مخلوقات را بیافرید که بهترین گزینش در کائنان است . 

 این مقام مسئول درادامه سخنان خود افزود: انسان در تمامی جهات می کوشد که بهترین انتخاب و گزینش را در زندگی خود داشته باشد و اصولاً به دلیل برخورداری از عقل و خرد یک موجود گزینش گر و انتخاب گر است . به همین دلیل می بایست در وزارت جهاد کشاورزی که مامن سنگر سازان بی سنگر است گزینش به گونه ای قوی و منسجم و علمی عمل نماید تا انسانها متعهد و متخصص که توسط گزینش انتخاب می شوند بتوانند ادامه دهنده راه خوش شهدای والا مقام کشور باشند . 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ادامه سخنان خود افزود: یکی از مهمترین مولفه هایی که می بایست در گزینش افراد لحاظ شود مدارا کردن بامردم است . به همین دلیل یک خدمتگذار در بخش کشاورزی می بایست کفایت عملی در خدمت به مردم وبخصوص بهره برداران و تولید کنندگان را داشته باشد . 

وی ادامه داد : هسته گزینش می بایست در انتخاب افراد متعهد و خدمتگذار خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان را در اولویت قرار دهد تا این انسانهای وارسته  که در خانواده ای متعهد و معزز تربیت یافته اند منشا خیر وبرکت برای جامعه اسلامی بشوند . 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید