Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

خرید ۱۷.۵۰۰ تن گندم ۱.۶۰۰تن جو و ۵۰ تن نخود اصلاح شده بذری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خرید ۱۷,۵۰۰ تن گندم ۱,۶۰۰تن جو و ۵۰ تن نخود اصلاح شده بذری خبر داد.

خرید ۱۷.۵۰۰ تن گندم ۱.۶۰۰تن جو و ۵۰ تن نخود اصلاح شده بذری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛جلسه کمیته فنی بذر استان به ریاست مجتبی میر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و با حضور مدیر زراعت، مدیر حفظ نباتات، مجری طرح جهش تولید در دیمزارها، نمایندگان مرکز تحقیقات و تعاون روستایی و مدیر عاملان شرکت های تولید کننده بذر در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر ضدعفونی بذور خود مصرفی توسط کشاورزان گفت؛ در راستای رفاه زارعان هم استانی سه شرکت تولید کننده بذر به عنوان انبار مرکزی ضدعفونی و بذر مال بذور، در شرق، مرکز و غرب استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان می باشند.

 مجتبی میر از تشکیل اکیپ های مشترک مرکز تحقیقات، حفظ نباتات و موسسه کنترل و گواهی بذر و نهال برای نظارت بر روند ضدعفونی بذور در شرکت های بذری خبر داد و گفت؛برای اولین بار ضدعفونی بزرگ حبوبات نیز به صورت رسمی و تحت نظارت مدیریت حفظ نباتات و موسسه کنترل گواهی بذر و نهال صورت می گیرد.

 وی با اشاره به اینکه امسال میزان ۱۷,۵۰۰ تن گندم و ۱,۶۰۰ تن جو و ۵۰ تن نخود اصلاح شده بذری خریداری شده است عنوان کرد ؛ در مجموع و با اعتصاب موجودی انبارها میزان ۲۱,۵۰۰ تن گندم ، ۱,۹۰۰ تن جو بذری و اصلاح شده آماده توزیع بین کشاورزان می باشد.

 این مقام مسئول گفت؛ در راستای حمایت از شرکت های تولید کننده بذور، پیگیری استمهال تسهیلات دریافتی این شرکت ها در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید